כלכלה

צמרת ההייטק משקיעה במיזם להתמודדות עם סכנות ברשת

ניר זוהר, נשיא WIX ניר זוהר, נשיא WIX

מייסדי WIX, מנכ"ל איירון סורס ומייסד מלאנוקס הם רק חלק מאנשי העסקים שבחרו להשקיע בחברת סייפ סקול אנאליטיקס, שייסד העיתונאי לשעבר דורון הרמן, ועל פי דיווח הבוקר ב"דה מרקר" גייסה כמיליון דולר מאותם אנשי עסקים בכירים.

מה גרם לצמרת ההיטק הישראלית להשקיע בחברת תוכן המפתחת סרטוני וידאו לשימוש בתי ספר ומשמשת (על ידי שאלונים אנונימיים שממולאים על ידי הילדים) לניתוח המצב החברתי של התלמידים בכל מוסד ומוסד.

לא ברור מה היקף פעילותה של סייפ סקול אנאליטיקס נכון להיום (על פי הדיווח בדה מרקר היא נמצאת בשלב השיווק לבתי הספר), אך אם משקיעים בסדר גודל כזה בוחרים להמר עליה (גם אם בקטן), כנראה שיש מאחורי הרעיון של העיתונאי לשעבר, שמעביר לאחרונה הרצאות על הסכנות הטמונות ברשת.

 

כאמור בתוך הרשימה המכובדת של המשקיעים ניתן למצוא את מייסדי WIX ניר זוהר (נשיא), גיורא קפלן ונדב ואבישי אברהמי. כמו כן בקבוצת המשקיעים נמצא גם סמנכ"ל הכספים של החברה, ליאור שמש.

איתם בחבורה יש גם את מייסד ומנכ"ל מלאנוקס אייל וולדמן, מייסד ומנכ"ל איירון סורס, תומר בר זאב, ומייסד ומנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן.

"אנחנו שואלים את הילדים באילו אפליקציות הם משתמשים, אם קרה להם משהו ברשת, אם יש להם אימות דו-שלבי, אם הם שומרים אצלם תמונות רגישות, שאלות שבוחנות את רמת האוריינות הדיגיטלית שלהם ועוד", הסביר הרמן בראיון לדה מרקר. "זה מספק לכל בית ספר, למנהל, למורים, ליועצים ולפסיכולוגים, מידע לגבי הסוגיות עמן מתמודדים הילדים ומצבם".

על פי נתונים שפרסם המטה הלאומי להגנה על ידלים ברשת, פייסבוק למעשה אחראית ללמעלה מ-50% מהפגיעות שמתרחשות ברשת, למרות שהרשת החברתית עצמה כלל לא נכללת ברשימה. 25% מההפגיעות בנערים או נערות נעשות בווואטסאפ ו-21% מהן באינסטגרם – ששתיהן נשלטות על ידי החברה של מארק צוקרברג. טיקטוק (13%) ופורום סטיפס (12%) הן שתי פלטופרמות בולטות נוספות בתחום הפגיעות.

לפי הודעת החברה הסרטונים שלה הן באורך של 8 עד 15 דק' ואליהם מתווסף מערך שיעור, שבו המורים בוחרים הם להשתמש במקביל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות