עולם

היסטוריה בספורט האמריקאי: שחקן ראשון בליגת הפוטבול המקצוענית יצא מהארון

קרל נאסיב גיי פוטבול השחקן הפעיל הראשון שיוצא מהארון בליגת הפוטבול המקצוענית בארה"ב – קרל נאסיב

חודש הגאווה מגיע לשיאו בארץ ובעולם עם מגוון אירועים, כולל מצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי הקרוב, ואין זמן מתאים יותר לציין ולחגוג היסטוריה עבור הקהילה הגאה. היסטוריה כזו אכן התרחשה הלילה כששחקן הפוטבול קרל נאסיב מקבוצת לאס וגאס ריידרס שמתחרה בליגת הפוטבול המקצוענית (NFL) בארה"ב – יצא מהארון כהומו בסרטון חביב ומרגש באינסטגרם. בכך הפך נאסיב לשחקן הפעיל הראשון בענף הכל כך מאצ'ואיסטי שיוצא מהארון.

"מה קורה אנשים? אני בבית שלי בווסט צ'סטר, פנסילבניה. רק רציתי לקחת רגע ולספר שאני גיי", אמר נאסיב בן ה-28, "התכוונתי לעשות זאת כבר תקופה אבל סופסוף אני מרגיש מספיק בנוח כדי להוריד את העניין מהחזה שלי. יש לי את החיים הכי טובים, יש לי משפחה מושלמת וחברים ועבודה הכי טובים שיכלתי לבקש". עוד הוסיף נאסיב: "אני אדם פרטי כך שאני מקווה שאתם חבר'ה יודעים שאני ממש לא עושה את זה במטרה לקבל תשומת לב. אני פשוט חושב שייצוג ונראות הם חשובים מאוד".

נאסיב לא הסתפק רק בהצהרה על זהותו המינית אלא עורר סוגיה מרכזית חשובה עבור להט"בים כשהתייחס למניעת התאבדויות אצל בעלי נטייה מינית שנה. הוא הודיע כי הוא תורם 100 אלף דולר ל'פרויקט טרבור", תכנית למניעת התאבדות בקרב צעירים להט"בים בארה"ב, אותה כינה נאסיב כ"ארגון יוצא דופן". מעבר לתרומה למטרה ראויה ומבורכת, הוסיף השחקן: "אעשה כמיטב יכולתי לטפח תרבות מכילה ומקבלת". ב'פרויקט טרבור' שיבחו את השחקן והזכירו כי לטענתם ישנם 1.8 מיליון צעירים להט"בים ששוקלים ברצינות להתאבד בכל שנה בארה"ב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Carl Nassib (@carlnassib)

היציאה של נאסיב מהארון זכתה לתמיכה נרחבת מצד הליגה, חבריו לקבוצה ומנהליה, וכולם שיבחו אותו על אומץ ליבו. "אני מקווה שיום אחד סרטוני וידאו כמו זה וכל תהליך היציאה מהארון לא יהיו הכרחיים", הוסיף נאסיב בסרטון העליז שלו. לאחר שזכה למבול של תגובות חמות ואוהדות חזר נאסיב לרשת החברתית כדי להביע תודה לעוקבים ולשתף בתחושת ההקלה שהוא עובר.

בשנת 2014 ארה"ב התרגשה ועקבה מקרוב אחרי סיפורו של מייקל סאם, שהפך לשחקן הפוטבול הראשון מחוץ לארון שנבחר בדראפט על ידי קבוצת סנט לואיס ראמס מליגת הפוטבול המקצוענית, אחרי שסיים את קריירת המכללות שלו. זה היה אחד מסיפורי הספורט הכי מסוקרים בכל שנת 2014 אבל לרוע המזל סאם לא זכה לדרוך על המגרש ולשחק במהלך העונה הסדירה אף משחק ליגה ובכך נמנעה ממנו עשיית היסטוריה משמעותית יותר. כמו כן, היו בעבר שחקנים NFL  שיצאו מהארון אך כולם עשו זאת אחרי פרישתם ממשחק – הראשון שבהם היה דייויד קופאיי שיצא מהארון כבר ב-1975.

חזרה לסיפורו של נאסיב ששיתף מה עבר עליו: "למרבה הצער, התייסרתי ב-15 השנים האחרונות במחשבה על הרגע הזה", ואז עבר להודות לליגה, למאמנים שלו, לקולגות שמשחקים לצידו על תמיכתם. רוג'ר גודל, הקומישינר שעומד בראש ליגת הפוטבול האמריקאית, הוציא הודעת תמיכה: "משפחת ה-NFK גאה בקרל ששיתף את האמת שלו היום בצורה אמיצה", והוסיף בדומה לנאסיב כי גם הוא מקווה שיום אחד שחקנים שיוצאים מהארון כבר לא יהיו עניין חדשותי משמעותי.

חשבון הטוויטר הרשמי של לאס וגאס ריידסס צייץ: "גאים בך, קרל".

הקריירה של נאסיב שמשחק בעמדת 'דפנסיב אנד',  החלה במכללת פן סטייט. הוא נבחר בסיבוב השלישי של הדראפט לשנת 2016 על ידי קליבלנד בראונס ושיחק בבראונס ולאחר מכן בטמפה ביי בקאנירס לפני שחתם בריידרס ב-2020 לשלוש שנים תמורת שכר של 25 מיליון דולר.

מאמן לאס וגאס ריידרס ג'ון גרודן אמר: "למדתי מזמן שמה שעושה אדם שונה הוא מה שעושה אותו גדול", והבעלים של הקבוצה מארק דייויס הוסיף: "אנחנו ב-2021. ברכותיי לקרל. העניין הזה לא משנה שום דבר בדעה שלי לגביו כאדם או כשחקן".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות