כללי

התפרצות הקורונה בבנימינה: שני בתי ספר נסגרו, התושבים מבולבלים

בנימינה בנימינה ממבט אווירי

התפרצות הקורונה בבית הספר התיכון "כרמים" בבנימינה, תפסה את קברניטי המועצה, הצוותים בבית הספר וגם את התושבים עצמם – לא מוכנים. רגע אחרי שהשכנה מדרום, פרדס חנה, עלתה על מפת הקורונה העולמית עם התפרצות קטנה שכבר הספיקה להישכח, בנימינה, שגם בתקופת שיא הקורונה לא הייתה ממוקדי התחלואה, מצאה את עצמה בוקר אחד בעין הסערה וחשש מפני הווריאנט ההודי המדבק.

על פי סיכום ביניים, 45 תלמידים אובחנו עם הנגיף, כשההערכה היא שמשפחה שחזרה מחו"ל, היא האחראית להתפרצות – שנכון לשלב זה מוגדרת כ"ממוקדת". הידיעה על הקורונה במושבה התקבל ברגשות מעורבים. נדמה היה כי בחלק מהיישוב לא מתרגשים, אך במקרים אחרים נרשמה פאניקה לא קטנה.

"נשמע כמו מחדל רציני, היינו רוצים לדעת יותר", אמרה תושבת בנימינה. "אם רשת הביטחון של משרד הבריאות ובן גוריון מפספסת, הלוואי והמועצה הייתה יכולה לנקוט צעדים משלה ולוודא שתלמיד החוזר מחוץ לארץ יציג בדיקה שלילית". תושב אחר היה נחרץ וקבע כי "צריך לסגור את כל בתי הספר במושבה עד למיצוי הבירור בעניין ותמונת מצב ברורה לגבי היקף הנדבקים".

הורים אחרים זעמו על הכוונה לסגור לחלוטין את בית הספר עד להודעה אחרת, בעיקר מכיוון שהיום (א') הוא היום האחרון של תלמידי י"ב בתיכון. "לשמינסטים נשאר אשכרה יום אחד אחרון. אין סיבה שהמחוסנים לא יוכלו להגיע כמו גדולים לבית ספר", אמר יואל, אב לילד בי"ב, כשאליו מצטרפים הורים נוספים.

במשרד הבריאות ניסו לשדר הבוקר כי הם שולטים במצב והוציאו הנחייה כי כלל התלמידים בבתי הספר בהם אובחנה קורונה ("כרמים" ו"אמירים") – יעטו מסיכות בקביעות בבית הספר.

"ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה", נמסר מהמשרד, "לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים – כולם למעט אחת חולים תסמיניים. הדיגומים הורחבו בבתי ספר נוספים ונמצאו עוד 35 מאומתים מבי״ס כרמים ובי״ס אמירים, כאשר המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה.

"מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וקיים חשד ראשוני שמדובר בוראינט ההודי".

בתווך, היו גם הורים זועמים שניצלו את המצב על מנת לתקוף את מדיניות החיסונים של משרד הבריאות. "מה לא יעשו כדי לחסן, לחסל ולעקר את ילדי וצעירי ישראל בניסוי הגדול ביותר בהיסטוריה", כתבה אחת האימהות מתנגדות החיסונים למועצה המקומית, והוסיפה: "קורונה אינה מחלת ילדים וצעירים. די עם ההפחדות והדיקטטורה. מוזמנים לדווח לוועדת החקירה האזרחית על כל תופעת לוואי ומוות של קרוב לאחר החיסון. יש כבר עשרות אלפי נפגעים, עזבו את הצעירים בשקט".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות