כלכלה, עולם

לראשונה מאז 2013: מארק צוקרברג נדחק החוצה מרשימת 100 המנכ"לים הכי פופולאריים

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג.

מארק צוקרברג צנח ממש נמוך ברשימת המנכ"לים הפופולאריים, כפי שהם מדורגים על ידי המועסקים שלהם. למעשה לראשונה מאז 2013 נדחק צוקרברג מחוץ לרשימת 100 המנכ"לים הכי פופולריים כפי שהם מדורגים ונמדדים לפי תחושת העובדים באתר חיפוש העבודה הנחשב  'גלאסדור' GLASSDOOR ('דלת זכוכית' בתרגום ישיר) שפירסם אמש (יום ד') את דירוג המנכ'לים השנתי שלו.

גלאסדור החלו לפרסם את רשימת המנכ"לים הפופולאריים ב-2013 לפני שמונה שנים, ואז בדירוג הראשון שהתפרסם צוקרברג דורג במקום הראשון עם פופולריות של 99%! בדירוג השמיני כאמור הוא מוצא את עצמו מחוץ למאיה הבכירה כאשר לכל המנכ"לים שנכללים בטופ 100 יש דירוג של 90% ומעלה. הפופולאריות של מייסד ומנכ"ל פייסבוק צנחה בהדרגה ובעקביות, והנפילה הכי חדה הגיעה בחודשים האחרונים של 2020 והחודשים הראשונים של 2021. למעשה בין בשנה האחרונה – בין מאי 2020 למאי 2021 – הפופולאריות של צוקרברג צנחה מ-94% ל-88%. פרשנים קושרים את הירידה בפופולאריות של צוקרברג לשני גורמים עיקריים: תקופת הקורונה על כל השלכותיה והבחירות לנשיאות ארה"ב והשלכותיהם בנובמבר האחרון כולל ההחלטה להשעות את הנשיא טראמפ.

לצד החדשות הרעות יש לציין כי צוקרברג, הנחשב על ידי רבים לאיש הכי משפיע בעולם, עדיין קיבל 88% שביעות רצון – שזה גבוה בהרבה מהממוצע למנכ"לים בדירוג של גלאסדור העומד על 73%. בסך הכל מעל מיליון וחצי מועסקים דירגו את המנכ"לים בחברות השונות ברשימה של 2021. מעל 700 עובדי פייסבוק מילאו את השאלונים באתר 'גלאסדור' – אמנם כמות יפה אבל קצת יותר מאחוז מעובדי פייסבוק אשר מונים בסך הכל כ-60 אלף מועסקים.

בכל אופן, גלאסדור נחשב לאתר אמין וחשוב וכלי מרכזי בגיוס לעבודה, כאשר מידת הפופולאריות של המנכ"לים מוצגת באתרי החברות. אופן השאלון שהמועסקים ממלאים בגלאסדור מורכב משלוש אפשרויות – יחס חיובי (APPROVE) כלפי עבודת המנכ"ל, יחס שלילי (DISAPPROVE) ובלי דעה.

ומיהו המנכ"ל הכי פופולארי לשנת 2021? ובכן, זה לא מישהו מפורסם – שמו הוא ריץ' לסר מקבוצת ייעוץ בשם בוסטון שזכה ל-99% פופולאריות. ולגבי הכרישים הגדולים – מנכ"ל מייקרוסופט סאטיה נאדלה דורג במקום השישי עם 97% שביעות רצון עובדים, טים קוק מנכ"ל אפל במקום ה-32 עם פופולאריות מרשימה של 95%. קוק הוא המנכ"ל היחיד שהופיע בטופ 100 בכל שמונה השנים שגלאסדור מפרסמת את הדירוג שלה.

לדירוג המלא לחץ כאן

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות