עולם

בוקר טוב אירופה: בקרוב תושק אפליקציית "תו ירוק" שתאפשר מעבר חופשי

דרכון קורונה דיגיטלי דרכון קורונה דיגיטלי מאוסטריה

הדרכון הירוק שישראל היתה הראשונה בעולם להשתמש בו הוא בעיני רבים כלי הגיוני ומתבקש לפיקוח על בריאות הציבור ובעיני רבים אחרים כלי מעקב בלתי מוסרי שמהווה אמצעי כפייה להתחסן, יוצר מעמדות בחברה ומדיר ציבורים שלמים. אירופה, באופן לא ממש מפתיע, עומדת ללכת בעקבות ישראל כשמרבית מדינות אירופה כבר אישרו ותיאמו ביניהן אשרות חיסוני קורונה דיגיטליים (דרכונים ירוקים).

12 חברות באיחוד האירופי אישרו בחקיקה שימוש בדרכוני חיסוני קורונה דיגיטליים, 16 חברות נוספות עומדות להצטרף אליהן, ובכך הן עומדות לבסס גוש של 28 מדינות אירופיות שעומדות לפתוח אחת בפני השניה את הגבולות שלהם לקראת עונת תיירות הקיץ שנמצאת בפתח.

האיחוד האירופי מקדים את לוח הזמנים ביצירת דרכונים ירוקים בגירסה האירופית ועומד להיות מוכן עד 1 ביולי הקרוב (עוד שבועיים וחצי) לעונת השיא של התיירות בתקופת הקיץ. בעלי דרכוני החיסונים יוכלו להסתובב חופשי בין קרוב ל-30 מדינות באירופה. כל זאת לאחר שבקיץ שעבר (2020) התיירות באירופה ובכל בעולם מתה בעקבות מגפת הקורונה.

הנציבות האירופית אישרה בחקיקה את אשרות החיסון הדיגיטליות ככלי חוקי ומועיל בחודש שעבר במטרה לייעל את רגולציות הכניסה בתוך גוש המדינות שיאפשרו אותו, במטרה להקל על חופש התנועה בין מדינות בטיסות ובמעברים ימיים ויבשתיים בתקופה קריטית עבור ענף התיירות.

כאמור, 12 מדינות באיחוד האירופי כבר החלו להשתמש בדרכוני החיסונים הדיגיטלים שלהם החל מחודש שעבר (מאי). אלה הן – יוון, גרמניה, ספרד, אוסטריה, דנמרק, פולין, בולגריה, קרואטיה, צ'כיה, אסטוניה, ליטא, לטביה.

16 מדינות נוספות השלימו את הטסטים שלהם ומוכנות ליישם את התכנית בכל רגע: קפריסין, איטליה, צרפת, הולנד, פורטוגל, רומניה, בלגיה, איסלנד, אירלנד, שווייץ, שבדיה, נורבגיה, סלובניה, סלובקיה, ליכטנשטיין, לוקסמבורג.

יש מספר מדינות שמפגרות מאחור ועדיין נמצאות בעיצומם של שלבי הטסטים ובהן הונגריה, פינלנד ומלטה.

אשרת חיסון קורונה דיגיטלית של האיחוד האירופי היא אפליקציה חינמית שמספקת אישור שבעל הסמארטפון 1. חוסן נגד קורונה או 2. ערך לאחרונה בדיקת קורונה שלילית 3. החלים מקורונה. שם הנוסע, תאריך לידתו, תאריך הוצאה לאור של האשרה וברקוד מיוחד שמכיל תיעוד רלוונטי מבית חולים/מעבדה/אתרי בדיקות קורונה – כל אלה יהיו חלק מהדרכון הירוק האירופי שיזכיר במשהו את המודל הישראלי.

הנציבות האירופית טוענת באתר שלה שהמידע הרפואי המופיע בדרכון הדיגיטלי אינו מאוחסן או נאגר אצל המדינות שבהן יבקרו כתיירים. המידע הרפואי של כל אדם אמור להישאר בתיקיה מאובטחת של המדינה החברה באיחוד האירופי שהוציאה את הדרכון הדיגיטלי. למעוניינים שפחות מתחברים לטכנולוגיה תינתן אשרה מנייר.

נתוני הבריאות של האדם, בינתיים, נשארים בתיקייה מאובטחת במדינה החברתית שהנפיקה את האיחוד האירופי. תעודת בריאות דיגיטלית.

דובר מטעם האיחוד האירופי מסר שהאפליקציה מסוגלת במידת הצורך להיות זמינה גם למי שאינם תושבי האיחוד האירופי. לישראלים בעלי דרכון ירוק זה עשוי לעזור, אם כי עדיין כל ישראלי יצטרך לבדוק את הדרישות המדויקות והתקנות הספציפיות בכל יעד אליו הוא טס.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות