עולם

הפתעה: גוגל ואפל משתפות פעולה עם שקיפות

עיני גוגל עיני גוגל

מסתבר שלא כל אחד הוא פייסבוק שמנסה לעשות שרירים בכל פעם שמבקשים ממנה משהו, לפני שהיא מתקפלת. זה לקח בסה"כ 72 שעות מאז הגשת הבקשה, אבל אמש הודיעו חברות אפל וגוגל כי יספקו מידע מפורט לגבי אפליקציות בחנויות האפליקציות.

באמצע השבוע שעבר פנו הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן והרשות להגנת הפרטיות, בצוותא עם עוד 26 רשויות מקבילות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ורשויות להגנת הפרטיות בעולם, אל שתי ענקיות הטכנולוגיה, שדרכן נרכשות ומורדות לטלפונים הסלולריים כמעט כל האפליקציות. כעת יהיו מחויבים הספקים בחנויות האפליקציות שלהן לתת לצרכן מידע מפורט לגבי האיסוף והשימוש במידע האישי של הצרכנים. ספקי האפליקציות מצדם, יידרשו לציין בחנויות האפליקציות שלהן איזה מידע אישי שומרת כל אפליקציה ואיזה מידע אישי החברה רשאית לחלוק עם אחרים.

הפניה לגוגל ואפל נעשתה לאחר שהארגון והרשויות החברות בו הגיעו למסקנה, כי המקום שמספקות חנויות האפליקציות ליוצרי האפליקציות (App Providers) למסירת מידע אודות הפרטיות, הוא אינו מספק.

על פי ממצאי הארגון, כדי להגיע למידע בנושא על הצרכן לגלול יותר ממסך אחד ולהיכנס לקישור שמפנה את הצרכן למדיניות באתר של מפתח האפליקציה. לכן, 27 רשויות הגנת הצרכן חברו יחד ודרשו מאפל וגוגל להתאים את המבנה של חנויות האפליקציות שלהן כך שספקי אפליקציות יוכלו לספק לצרכנים את המידע ההכרחי אודות השימוש במידע שלהם בצורה ברורה ומקיפה במסך הראשי של האפליקציה בחנות.

מחקרים מראים שצרכנים משווים בין אפליקציות באשר לאופן בו האפליקציות משתמשות במידע שלהם, אם הם מקבלים את המידע המתאים מראש. שקיפות היא תנאי מקדמי לכך – אם הצרכנים יקבלו מידע ברור אודות מדיניות הפרטיות של כל אפליקציה בזמן המתאים, הדבר יאפשר להם לקבל החלטות מושכלות.

הקריאה המשותפת התמקדה בליבת ההגנה על הצרכן – יידוע הצרכנים בשלבים מוקדמים לפני קבלת החלטה על רכישה/הורדת אפליקציה, באשר לפרט מהותי בעסקה ובמקרה דנן, מידע על איסוף ושימוש במידע אישי. דרישה בסיסית של הגנת הצרכן היא, שצרכנים יהיו מודעים להשלכות של הבחירות שלהם לפני שהם בוחרים להוריד את האפליקציה ולעשות בה שימוש.

התערבות בינלאומית של רשויות להגנת הצרכן מ-27 מדינות החברות בארגון ICPEN   הודיעו כאמור גוגל ואפל הודיעו כי ספקי האפליקציות יידרשו לציין בחנויות האפליקציות שלהן איזה מידע אישי שומרת כל אפליקציה ואיזה מידע אישי החברה רשאית לחלוק עם אחרים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות