כך נראית התקפלות מפוארת וכניעה ללחץ ציבורי בעידן הגלובלי: חברת ווצאפ עוררה סערה בינואר האחרון כשהודיעה שהחל מפברואר מי שלא יאשר את מדיניות הפרטיות החדשה שלה לא יוכל להשתמש בכל הפונקציות של האפליקציה הפופולארית שלה. ווצאפ רצתה לשתף את המידע על משתמשיה עם רשת פייסבוק לרבות מידע טכני שכולל את סוג מכשיר הטלפון ממנו גולשים, מספר הטלפון, פירוט אנשי הקשר ועוד דאטא. האיום היה כי מי שלא יסכים לאשר את התנאים החדשות יסבול ממגבלות רבות וביניהם חסימת גישתו לרשימת השיחות, והחשש היה שעוד ועוד פונקציות יישללו מהמשתמשים עם הזמן כל עוד הם לא יאשרו את התנאים החדשים.
ובכן, תאריך היעד נדחה וכעת – פחות מחמישה חודשים עברו ווצאפ ירדה מהעץ כשהודיע כי לא תפגע בפעילות משתמשים שיסרבו לתנאי השימוש החדשים, שנכנסו לתוקף בסופו של דבר לפני כשבועיים (15 במאי).
WhatsApp will no longer limit features if you don't accept the privacy policy
Remember that time WhatsApp said its users would lose access to features if they didn't agree to its updated privacy policy? Well, that's no longer the case.
In a statement … https://t.co/Bvvx2AAt6L pic.twitter.com/lKQwdYIEME
— World Voip Center (@worldvoipcenter) May 30, 2021
בחודשים האחרונים חברת ווצאפ קיימה דיונים עם מומחי פרטיות ורשויות שונות ואחרי קבלת ההחלטה לרדת מהעץ הודיעה החברה: "לא נגביל את הפונקציונליות של ווצאפ עבור אלה שטרם אישרו את העדכון. במקום זאת, נמשיך להזכיר למשתמשים מעת לעת על העדכון כמו גם כאשר אנשים בוחרים להשתמש בתכונות אופציונליות רלוונטיות, כמו תקשורת עם עסק שמקבל תמיכה מפייסבוק."
יש לציין כי על ווצאפ הופעלו לחצים כבדים מצד רגולטורים שגרמו לה בעצם לשנות את דרכה – כך למשל בגרמניה ובהודו הוציאו צו איסור על פייסבוק להחיל את מדיניות הפרטיות החדשה היווה קריצה ברורה לכיוון של ווצאפ. בחברת ווצאפ טענו שמדובר במהומה רבה על כלום היות שרוב המשתמשים כבר אישרו את התנאים החדשים. אגב, מי שטרם אישר את התנאים החדשים זוכה לקבל בתדירות תכופה הצעה לעדכון התוכנה.
חברת סיגנאל SIGNAL היתה כזכור המרוויחה הגדולה מהזעם הציבורי הגלובלי נגד ווצאפ בזמנו ואף הפכה לאפליקציה שדורגה במקום הראשון בן באפסטור של אפל והן בגוגל פליי – בטבלת ההורדות של אפליקציות חינמיות בעולם ובישראל. אחד המובילים לכך היה האדם העשיר בעולם אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, שהמליץ לעשרות מיליוני עוקביו בטוויטר לעבור לסיגנאל.