עולם

"הישג חסר תקדים": מקורב למשטר הסיני חוגג ניצחון על ארה"ב במלחמה הביולוגית ובמלחמת הסחר

צ'ן פינג צ'ן פינג, היועץ למשטר הסיני, חוגג את ניצחון סין במלחמת הביולוגית ובמלחמת הסחר

מקורב למפלגה הקומוניסטית טוען שסין ניצחה במלחמת הביולוגית נגד ארה"ב וחוגג שארה"ב "חזרה לממדיה הטבעיים", זאת בקטע וידאו נדיר שצץ וכנראה חושף מה באמת חושב המשטר הסיני והנשיא שי ג'ינפינג.

צ'ן פינג, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת פקינג בבייג'ין וחוקר עמית בכיר באוניברסיטת פודאן בשנגחאי, טען מול המצלמה: "סין ניצחה במהלך 2020 במלחמת הסחר, מלחמת המדע ומלחמת הטכנולוגיה, ובמיוחד במלחמה הביולוגית".

בימים האחרונים יותר ויותר כלי תקשורת גדולים במערב מתחילים להכיר בכך שנגיף הקורונה לא התפרץ באופן טבעי אלא יצא ממעבדה וירולוגית בווהאן. עכשיו כשזה כבר לא משרת את טראמפ אולי יותר נוח להם לחשוף את האמת על שורשי התפרצות הקורונה. רק לאחרונה פורסם על שלושה עובדי המעבדה הוירולוגית בווהאן שהיו חולים ואושפזו בנובמבר 2019, ידיעה שהובילה את עיתון 'וול סטריט ג'ורנאל' ובעקבותיו כלי תקשורת נוספים לחקור שוב את מקור התפרצות המגיפה העולמית.

צ'ן שימש בעבר כיועץ מומחה למשרד העבודה הרווחה של סין, לבנק הפיתוח הסיני, למימשל העירוני בשנגחאי ומחזיק בעוד תארים מרשימים ברזומה, הוסיף: "מדובר בהישג חסר תקדים. זה שיא היסטורי בממדים אפיים .עבור הקאלט של אמריקה הליברלית עם סין, הסגידה שלהם לארה"ב היא חסרת ביסוס. אחרי הניצחון הזה במלחמות הביולוגיות והמסחריות, ארה"ב חזרה לממדיה המקוריים".

יועץ המשטר הסיני שמח מאוד על עליית מימשל ביידן על חשבון טראמפ: "אני סבור שהניסיון של טראמפ להחזיר את ארה"ב למעמדה הירודה בזירה הבינלאומית במהלך ארבע שנותיו נכשל", טען צ'ן, "הכישלון הזה הוא לא רק כישלונו האישי של טראמפ להיבחר מחדש לנשיאות אלא גם הכישלון של הניסיונות של ארה"ב ובריטניה להוביל גלובליזציה על יסוד הנאו-ליברליזם בארבעת העשורים האחרונים. לכן מודל הפיתוח והמודרניזציה של ארה"ב ואירופה בניסיון לחקות את סין אינו שווה דבר".

הנה קטע הווידאו של צ'ן:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות