עולם

מצטערים, טעינו: רופאים באוסטריה כרתו לקשיש את הרגל הלא נכונה

ניתוח אילוסטרציה ניתוח, אילוסטרציה

טעויות אנוש קורות, אבל זו כנראה היתה נפסלת בטיעון שהיא מופרכת מדי אם היתה מוצעת במסגרת קומדיה טלוויזיונית. תוסיפו לכך את העובדה שזה קרה באוסטריה הטכנוקרטית, אחד המקומות האחרונים בעולם שאתה חושב שכזאת תקלה מוזרה ועצובה תקרה, ותקבלו משהו שהוא באמת יוצא דופן.

אלא שלאירוע הטראגי הזה יש גם קורבן: קשיש אוסטרי בן 82, שסובל ממספר מחלות רקע ונזקק לניתוח לקטיעת רגלו השמאלית. הוא נכנס לבית חולים בעיר פרישטאדט ושם בטעות אכזרית החליטו הרופאים לקטוע דוווקא את הרגל בימנית הבריאה, ולא את זו שהיו אמורים. על פי הדיווחים של רויטרס בסוף השבוע, המקרה מעורר סערה באוסטריה והוגדר כ"טעות טרגית", ולפי התיאורים בתקשורת המקומית אנשי הצוות הרפואי שמו לב לטעות לראשונה רק במהלך החלפת תחבושות שגרתית לאחר הניתוח.

"עלינו למצוא את האחראים לטעות. אני נאלץ למסור את התנצלותי לציבור", אמר מנהל בית החולים נורברט פריש. אלא שכנראה לא תהיה לוועדת החקירה שיקים יותר מדי עבודה. כבר ביממה שלאחר הניתוח הכושל, התברר כי המקור טעות הוא סימון שגוי של רגל ימין לקראת הניתוח, כמו גם העובדה שלאחריו איש לא טרח לבדוק האם זו הרגל הנכונה.

מבית החולים נמסר כי הם "מזועזעים מהמקרה", וכי לקשיש הוצע לקבל טיפול פסיכולוגי. עוד נמסר כי המטופל יישאר בינתיים בבית החולים, לקראת הניתוח הנוסף שייאלץ לעבור בקרוב, בו תוסר גם רגלו השמאלית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות