כללי

המסע הבא לירח של חברת החלל של אילון מאסק ימומן במטבע דיגיטלי

אילון מאסק אילון מאסק

ספייס X, החברה האמריקאית המפעילה שירותי שיגור לחלל בבעלותו של אילון מאסק, מתכוננת למשימת שיגור לירח כשהחידוש הגדול – כל המסע הזה ימומן באמצעות דוג'קוין – מטבע דיגיטלי (קריפטו) שמאסק פועל כבר חודשים רבים לקידומו. "אנחנו נרגשים לשגר את 1-DOGE לירח!", הודיע טום אוצ'ינרו, סגן נשיא לענייני מסחר של ספייס X והוסיף: "המשימה תוכיח את יישום השימוש במטבע הקריפטו מעבר לכדור הארץ ותניח את היסודות למסחר בין כוכבי לכת".

ההודעה של החברה על כוונתה לשלוח לוויין לירח בשנה הבאה (כנראה בתחילת 2022) במימון דוג'קוין ארעה אתמול (יום א'), שעות ספורות אחרי הופעת האורח המדוברת של אילון מאסק בתכנית הסאטירה האמריקאית  סאטרדיי נייט לייב (SNL) במהלכה הוא התבדח והתבטא בגיחוך כלפי דוג'קוין, מה שהביא לצניחה גדולה בערך מטבע הקריפטו.

 

https://twitter.com/CNBC/status/1391455491587461125

https://twitter.com/thesheetztweetz/status/1391455175160868866

מאסק איש העסקים המצליח והפופולארי, פועל לקידום סחר במטבעות דיגיטליים והוא אחראי להזנקת הדוג'קוין לאחת ממטבעות הקריפטו החזקים ביותר שנסחרים בבורסה. ציוצים רבים שלו בשנה האחרונה התייחסו לדוג'קוין אותו הוא מקדם מאז דצמבר ולמטבעות קריפטו בכלל. לפני מספר חודשים הודיע מאסק שחברת הרכבים החשמליים המצליחה שלו 'טסלה' תקבל תשלומים במטבעות דיגיטליים ברכישת כלי רכב, מה שכבר קורה בפועל, סדרת ציוצים של מאסק בעד דוג'קוין בפברואר האחרון גרמה לערך המטבע להרקיע שחקים, ובחודש שעבר הכריז ש"ספייס X תניח דוג'קוין על הירח".

דוג'קוין הושק ב-2013 בתור בדיחה אז ושמו נגזר ממים ברשת האינטרנט. ערך המטבע זינק ביותר מ-100$ בשבוע האחרון לפני הופעתו של מאסק בתכנית SNL, אולם אחרי הופעתו בתכנית בה התבדח והתבטא בזלזול כלפי הדוג'קוין, אם שזה היה בתכנית הומור, ערך המטבע צנח בכ-30%. במקביל ערך מטבעות קריפטו אחרים נהנו מעליה, את'ריום למשל זינק בכ-10%.

בכל מקרה אי אפשר שלא להתפעל מהיכולת של מאסק לקדם את ערך המטבע הדיגיטלי המועדף עליו באמצעים שיווקיים-מסחריים כמו סדרות ציוצים או הכרה בו כאמצעי תשלום ומצד שני כמה מילים לא במקום, כמה דאחקות וחוסר רצינות, והאמונה של המשקיעים בדוג'קוין צונחת ומובילה לנטישתם. אילון מאסק מתבדח ואנליסטים נכנסים לפאניקה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות