עולם

ביידן נגד פייזר: לוותר על רישום הפטנט של החיסון לקורונה

בקבוקוני חיסונים חברות פייזר ומודרנה צפויות להכניס 32 מיליארד דולר מחיסוני קורונה בשנת 2021 בלבד

לא בכל יום אומת הקפטילזם האמריקאית מוותרת מרצונה על נכס ששווה מילארדים אם לא יותר בכך. אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל וברביעי בערב  זכינו לראות ולשמוע את היוצא מן הכלל מתרחש במציאות.

"ממשל ביידן-האריס תומך בהסרת ההגנות על הפטנט והקניין הרוחני לחיסון מפני הקורונה", נכתב בהודעה לתקשורת שיצאה מאת הבית הלבן. "מדובר במשבר בריאות עולמי והתנאים היוצאי דופן של נגיף הקורונה מחייב צעדים יוצאי דופן".

עם זאת בהודעה נכתב כי "הממשל מאמין בהגנות הקיימות בדין על הפטנטנים והקניין הרוחני אך על מנת לסיים את המגפה העולמית יש להסיר את הגנת הפטנט והקניין הרוחני מהחיסון כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להתחסן". לשון ההודעה.

יש לציין כי הודעת הבית הלבן אינה סוף פסוק במקרה הזה וכי ההחלטה על הסרת הגנת הפטנט והקניין הרוחני צריכה לעבור את אישורו של ארגון הסחר הבינלואמי שמאשר עסקאות כאלה.

בחצי שנה האחרונה היו ניסיונות מצד מדינות כמו הודו ודרום אפריקה שדרשו להסיר את את הגנת הפטנט על החיסונים.עם זאת, הם נתקלו בהתנגדות עזה מצד הממשל הקודם של דונלד טראמפ, בריטניה והאיחוד האירופי.

אך יורשו של טראמפ בבית הלבן, ג'ו ביידן, נוקט עמדה אחרת. ביידן כאמור תמך בוויתור על הגנות  הקניין רוחני הקשור לחיסוני הקורונה והוא אף ציין זאת במהלך מסע הבחירות לנשיאות 2020.

כצפוי מי שהביע את התנגודתו למהלך הם חברות התרופות בהם ניתן למצוא את יצרני חיסונים כמו אסטראזנקה, פייזר וג'ונסון אנד ג'ונסון.

"בעיצומה של מגפה קטלנית, נקט מינהל ביידן צעד חסר תקדים שיפגע בתגובתנו העולמית למגיפה ויתפשר על הבטיחות", אמר סטיבן ג'יי אובי, נשיא הקבוצה ומנכ"ל איגוד מחקר התרופות ויצרני אמריקה (Phrma), "החלטה זו תזרע בלבול בין שותפים ציבוריים ופרטיים, תחליש עוד יותר את שרשראות האספקה ​​המאומצות כבר ויעודד את ריבוי החיסונים המזויפים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות