משפטי

יבואנית מאזדה וב.מ.וו גבתה אלפי שקלים על "מערכת פגומה לחלוטין"

במוו היבואנית הבטיחה מערכת משודרגת, בפועל הלקוחות קיבלו מערכת שנתקעת פעם אחר פעם

כל מי שקונה רכב 'ישר מהנילונים' מכיר את הצעת החברה לשדרג באלפי שקלים את מערכת המולטימדיה שתכלול גם את אפליקציית ווייז, אולם מהר מאד מתברר לבעל הרכב כי מדובר במערכת שלא ניתן לשדרג אותה והיא נתקעת לא מעט.

בימים האחרונים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך מיליוני שקלים, נגד חברת דלק מוטורס בע״מ, היבואנית של רכבי מאזדה, פורד, ב.מ.וו ואחרות, וחברת ל.ד. ישראל אוטו אקוויפמנט הפועלת תחת המותג ״קוברה", שלטענת המבקשים במשך שנים ארוכות שיווקו והתקינו ביודעין מערכות מולטימדיה פגומות הסובלות מתקלות מוכרות וידועות שלא נמצא להן פתרון.

בגין רכישת והתקנת מערכת הניווט, בין אם מדובר בשדרוג מערכת מולטימדיה קיימת או בהחלפת מערכת המולטימדיה בשלמותה, הלקוח משלם פרמיה המוערכת ע״י המבקשים בממוצע בסך של 2,800 שקלים לפני מע״מ לרכב. נוסף על כך, מרבית חברי הקבוצה נושאים בעלות חודשית בסך של 33.7 שקלים בגין כרטיס SIM המסופק להם ע״י קוברה ותפקידו לחבר את מערכת הניווט לרשת הסלולרית, שכן מערכת הניווט לא יכולה לפעול ללא חיבור לרשת הסלולרית.

מטרת התקנת מערכת הניווט היא לאפשר ללקוח להשתמש בנוסף לפונקציות הרגילות של מערכת המולטמידיה, גם באפליקציית ווייז על גבי הצג של מערכת המולטימדיה עצמה, על גבי מסך מגע גדול ונוח, ללא צורך בהתעסקות בטלפון הנייד. ואולם, כפי שעולה מהבקשה לאישור התביעה, שכוללת חוות דעת מומחה, מערכות המולטימדיה המותקנות ברכבי הקבוצה שהותקנו על ידי קוברה משנת 2015, סובלות מכשלים חמורים.

בין השאר סובלים המשתמשים בווייז ממספר תקלות שחוזרות על עצמן: בעת הפעלתו, בעת חיפוש יעד אליו הנהג מבקש לנווט וגם בעת ניווט ליעד גורם הווייז למערכת המולטימדיה להיתקע, באופן שבו לא רק ישומון הניווט אינו פועל, אלא גם יתר הפונקציות של מערכת המולטימדיה לא פועלות.

לטענת המבקשים הנהג לא מקבל כל הכוונה מהמערכת ומוצא את עצמו מבולבל, חסר כיוון ובאופן בלתי נמנע דעתו מוסחת מן הנעשה בכביש והדרך היחידה לאפס את מערכת המולטימדיה היא לעצור את הרגב בשולי הכביש, לכבות את הרכב ולהתניע אותו מחדש, בתקווה שלאחר הפעלה של מערכת המולטימדיה מחדש, ישומון הניווט לא יתקע בשנית (או בשלישית) בהמשך הנסיעה.

כפי שעלה מתצהירי המבקשים, חרף ביקורים חוזרים ונשנים שלהם במרכזי השירות של קוברה, לא עלה בידי החברה לפתור את הכשלים במערכת המולטימדיה.

"נקל להיווכח עד כמה מאוכזבים ומתוסכלים הם המבקשים וחברי הקבוצה, בעלי הרכבים אשר שילמו אלפי שקלים על מנת לקבל מערכת מולטימדיה משדורגת הכוללת מערכת ניווט, אך בפועל קיבלו מערכת מולטימדיה פגומה לחלוטין. יודגש! מדובר במערכות מולטימדיה המשווקות ע״י היבואן הרשמי של רכבי פורד ומאזדה, ומותקנת ע״י קוברה, המצהירה על עצמה כמי שחרטה על דגלה את עקרון איכות המוצרים ומפיצה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם בתחום מערכות הניווט, הבידור והתקשורת לרכב", נכתב בבקשה לאישור.

"כפי שעולה מחוות הדעת מדובר בכשלים מובנים הנובעים מכד שמדובר במערכות מולטימדיה באיכות ירודה", קובעים המבקשים, "מערכות המולטימדיה של קוברה לא יכולות לקבל עדכוני גרסה (תוכנה) לישומון הניווט WAZE ועדכוני גרסה למערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד – לישומון הניווט WAZE משתחררים מעת לעת עדכוני גרסה, במטרה לפתור באגים, להוסיף שיפורים ותיקונים ועל מנת לשפר את חווית המשתמש".

עוד נטען כי מערכות המולטימדיה המותקנות ע״י קוברה, מבוססות על יחידות מתוצרת סינית באיכות נמוכה, הגורמות לתקלות רבות בתפקוד מערכת המולטימדיה

המומחה שבדק את רכבי המבקשים, ראה שמדובר ביחידות לא ידועות, שאפילו שם היצרן לא רשום עליהן. שם היצרן אינו מופיע על מוצרים, כאשר מדובר ביצרן לא מוכר, והכוונה היא לא להבליט עובדה זו.

כעת מבקשים התובעים מבית המשפט פרט לפיצוי הכספי לחייב את המשיבות לדאוג לכך שבכל הרכבים נשוא בקשת האישור, תותקן מערכת מולטימדיה ללא הפגם וללא כל סיכוי להתרחשות הפגם וזאת על חשבון המשיבות וללא כל עלות לחברי הקבוצה ולחייב את המשיבות ליתן הארכת אחריות למערכות המולטימדיה של חברי הקבוצה, לכל תקלה או טיפול או החלפה או תיקון, למשך 10 שנים ממועד התקנת המערכת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות