עולם

עולם הפוך: אפליה נגד מתחסנים לקורונה בפלורידה

תלמידות בית ספר פרטי "הבת שלי מנסה לומר למורים שלה שזה בדיוק ההיפך מתפיסת 'הגוף שלי, ההחלטה שלי'", אומרת אם לתלמידה בבית הספר הפרטי 'סנטנר' במיאמי, פלורידה.

אם בישראל ובמדינות נוספות מתקיימת לכאורה אפליה נגד אנשים שלא התחסנו לקורונה, במדינה פלורידה סדרי העולם הפוכים. בית הספר הפרטי 'סנטנר אקדמי' הודיע שלא יעסיק אף אחד שהתחסן נגד קורונה עד שייאסף מידע חדש על הלשכות החיסונים. ההחלטה נובעת מתוך דאגה לכך שהחיסון אינו בטוח וחשש מתופעות לוואי. בית הספר מעודד את המנהלים, המורים ושאר העובדים שלא להתחסן נגד הנגיף "עד שייערכו מחקרים נוספים". אלה שהתחסנו נתבקשו לא להגיע לבית הספר עד לסיום שנת הלימודים. מדיניות זו מנוגדת להנחיות גופי הבריאות הרשמיים בארה"ב ובעולם.

במכתב שהוציא בית הספר נכתב כי "לא היה מדובר בהחלטה קלה אך היתה תמימות דעים בין היועצים שלנו שעד שהנושא ייחקר לעומק, טובת הילדים מחייבת להגן עליהם מההשלכות הלא ידועות של הימצאות יום שלם בקירבת מורה שחוסן לאחרונה נגד קורונה". עוד כותב בית המספר בהודעתו: "אנחנו לא בטוחים ב-100% שחיסוני הקורונה בטוחים וישנם יותר מדי משתנים לא ידועים כדי שנחוש בטוחים בעת הזו. עד שלא נדע יותר, עלינו לבחור בצד של זהירות כשזה נוגע לרווחת תלמידינו וסגל בית הספר".

לילה סנטנר, מייסדת שותפה ומנכ"לית 'סנטנר אקדמי' הוציאה הודעה רשמית ש"תגובת בית הספר לחיסוני קורונה התקבלה בזהירות רב ובהליך קבלת החלטות רציני ושקול". לטענתה "רבבות נשים מרחבי העולם דיווחו על בעיות פוריות כי היו בסמיכות למישהו שהתחסן", טענה שכמובן הופרכה על ידי גניקולוגים מומחים. "אני יודעת שלא כולם מסכימים בנושא אבל זו תפישה שלנו בסנטנר אקדמי ורבים מהמורים וההורים שלנו חולקים אותה", סיכמה לילה סנטנר.

אמא לתלמידה בבית הספר אמרה לתחנת 'NBC מיאמי' שאלמלא היתה משלמת כבר 30 אלף דולר שכר לימוד עבור שנת הלימוד הזו, היא כבר היתה מוציאה את הבת שלה מבית הספר. האם הזו חתומה, כמו כל ההורים לתלמידי בית הספר, על חוזה שמונע ממנה למתוח ביקורת על בית הספר, ולכן היא התלוננה לתקשורת בעילום שם. "הבת שלי מנסה לומר למורים שלה שזה בדיוק ההיפך מתפיסת 'הגוף שלי, ההחלטה שלי'. זה נראה כמו הגוף שלי וההחלטה שלך'", הסבירה האמא שנשמעת מיואשת: "כל השנה הזו היתה מלחיצה בצורה יוצאת דופן לכולנו ולא היינו בטוחים מה לעשות, ואני לא יודעת אם יישארו שם מורים עכשיו".

מעל 210 מיליון מחוסנים בארה"ב, 5.5 מיליון בישראל

מרכז סנטנר מבסס את החלטתו ומדיניותו השנויה במחלוקת על מידע שכבר הופרך על ידי גופי הבריאות המובילים בארה"ב ובראשם ה-CDC – המרכז לבקרת מחלות ומניעתן שטען שהחיסונים 'בטוחים ויעילים' אבל יחד עם זאת ה-CDC לא שלח עדיין תשובה ספציפית עם עמדתו לבית הספר המדובר. בכל מקרה עמדת ה-CDC בנוגע לחיסונים היא כדלקמן: "חיסוני קורונה נבדקו בניסויים קליניים בעשרות אלפי נסיינים. החיסונים עברו את הרף המדעי הנוקשה של ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) ועמדו בתנאי הבטיחות, היעילות והאיכות התעשייתית הדרושים כדי לאשר את שימושם במצב חירום".

אחד הטיעונים המרכזיים שעומדים מאחורי ההחלטה של בית הספר במיאמי ושל אנשים רבים לא להתחסן הוא החשש מתופעות לוואי ארוכות טווח שאין לנו מושג לגביהם לאור זמני הניסוי והבדיקה הקצרים של החיסונים. ה-CDC טוען כי "תופעות לוואי ארוכות מאוד לא סביר שיהיו".

בארה"ב חוסנו כבר מעל 210 מיליון בני אדם ומרבית האוכלוסיה בסיכון מחוסנת כמו בישראל בה חוסנו עד כה 5.5 מיליון בני אדם.

בקבוקוני חיסונים
בקבוקוני חיסונים | צילום: יונתן זינדל "פלאש 90"
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות