משפטי

במשרד רה"מ מסרבים להגיד כמה עולים הרכבים של יאיר ואבנר נתניהו

אבנר נתניהו ויוסי כהן אבנר נתניהו (משמאל). כמה עלה שדרוג רכבו למדינה ומי אישר זאת?

כמה עולים לנו הרכבים והאבטחה שמקבלים בניו של ראש הממשלה נתניהו יאיר ואבנר? זוהי השאלה שהפנתה התנועה לאיכות השלטון אל משרד ראש הממשלה.

בבקשת חופש מידע שהוגשה אל משרד ראש הממשלה כבר בסוף שנת 2020 ביקשה התנועה לקבל לידיה את הפרטים הבאים: מכתבו של קצין הביטחון במשרד רה"מ המפרט את הדרישה לשדרוג רכבי מערך האבטחה של ילדי רה"מ יאיר ואבנר נתניהו. עוד ביקשה התנועה לקבל לידיה מסמך המפרט את עלויות שדרוג הרכבים וכן מסמך המפרט את המקורות התקציביים של שדרוג הרכבים, ומסמך המציין את סמכותו של קצין הביטחון במשרד רה"מ לדרוש את שדרוג הרכבים.

משרד רה"מ, שלא מצטיין באופן מיוחד במענה לשאילתות של כתבים ובמענה לבקשות חופש מידע, כלל לא טרח להשיב לבקשת חופש המידע ולכן התנועה הגישה עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים.

בעתירה נטען כי החשיבות במסירת המידע לתנועה ולציבור נעוצה בכך "שלפי הפרסומים בתקשורת הגורמים האמונים על מתן הנחיות ודרישות מסוג זה לא סברו כי יש צורך בשדרוג הרכבים. מכאן ובלי לחשוד בכשרים עולה האפשרות כי דרישתו של קצין הביטחון משרד האוצר נעשתה בחוסר סמכות".

עוד נטען כי "על רקע הסכומים הגבוהים בהם עסקינן, עולה האפשרות כי מדובר בהתנהלות בזבזנית ובזלזול בכספי ציבור. משכך, ישנה חשיבות ציבורית רבה למידע המבוקש הן משום השפעתו על הקופה הציבורית והן כיוון שמדובר בהתנהלות משרד ראש הממשלה הבכיר במשרדי הממשלה אשר אוחז בכוח שלטוני רב, ואשר בוחר באופן סדרתי תירה להתעלם מבקשות חופש המידע המוגשות אליו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות