כלכלה

לא מתחסנים, אבל מסודרים: ישיבות ימשיכו לקבל מימון על למידה מרחוק

חרדים בכנסת חרדים בכנסת. גלנט עובד בשבילם?

הסיסמה של משרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן נגד הקורונה היתה "מתחסנים וחוזרים לחיים". כעת, נראה שאפשר להשלים אמירה מבורכת זו עם סיסמה נוספת, "לא מתחסנים, ובכל זאת מרוויחים כסף". במקום לעודד את אזרחי המדינה להתחסן, נראה כי משרד החינוך נותן תמריץ להימנע מכך. נחשו באיזו אוכלוסייה מדובר?

שר החינוך יואב גלנט חתם אתמול (ג') על טיוטה לתיקון הוראת שעה קודמת שאפשרה תמיכה בלימודים מרחוק במוסדות תורניים. לפי התיקון, מוסדות תורניים שעמדו בתנאי סף מסוימים (ורק מוסדות תורניים) ימשיכו לקבל תמיכה על למידה מרחוק עד 8.8.2021. כלומר, ישיבה שתלמידיה לא מחוסנים ובשל כך תמשיך בלימוד מרחוק ותקבל תמיכה כספית. תמריץ לעודד התחסנות? חפשו במגזר אחר.

"מתפרסם בזה תיקון למבחנים לחלוקת כספים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות תורניים" – כך מצוין בפתיחה של התיקון להוראת השעה.

"בתקופה שבין א' אייר התשפ"א (13 באפריל 2021) ועד ל' אב התשפ"א (8 לאוגוסט 2021) יקיימו המוסדות התורניים  (…) לימודים סדירים. מוסד שאינו יכול לקיים לימודים סדירים לכלל תלמידיו או לחלקם במהלך התקופה, רשאי להגיש בקשה לקיים למידה מרחוק.

"ועדת התמיכות תהא רשאית לאשר את תכנית הלימודים המיוחדת, לאחר שנחה דעתה כי לא ניתן לקיים לימודים במבנה לתלמידים המבוקשים" – כך לשון התיקון להוראת השעה.

תיקון זה התפרסם ביום בו פרסם החשב הכללי את הדו"ח השנתי על ניהול החוב הממשלתי בשנת 2020, היא שנת הקורונה.

לפי הדו"ח, החוב הממשלתי בסוף 2020 עומד על כמעט טריליון שקלים (984 מיליארד שקל), עלייה של כ-20% ביחס לחוב משנת 2019. העלייה נבעה כמובן מהגידול בצרכי המימון של המדינה במהלך שנת המגפה. והנה, למרות הגידול בחוב ומצב כלכלי שברירי ולא קל, כסף למימון ישיבות תמיד יהיה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות