משפטי

היום השביעי והאחרון בחקירת אילן ישועה סיפק הצצה למעורבותה של איריס אלוביץ'

איריס אלוביץ איריס אלוביץ בבית המשפט המחוזי בירושלים. היתה מעורבת בכל צעד

היום הסתיימה החקירה הראשית של אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר והעד המרכזי בתיק 4000 בידי התובעת בתיק יהודית תירוש. בקרוב אמורה להיפתח החקירה הנגדית של ישועה כשלפי הערכות השופטים ייתנו לסנגורי הנאשמים הפסקה קלה במטרה להתכונן. סנגורי אלוביץ' ביקשו הפסקה בת חודש כדי להיערך ואז עשרה ימי חקירה נוספים.

היום השביעי בעדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, עמד בעיקר בסימן איריס אלוביץ'. כן, זוגתו המעורבת של שאול, בעלי השליטה בוואלה ובזק. מסתבר שהגברת אלוביץ' היתה מעורבת כמעט בכל. את זה שהיתה צינור עבור שרה נתניהו אנחנו כבר יודעים, אך מסתמן שלא ניתנה מספיק תשומת לב להתערבות שלה בענייני תוכן ובעיקר בענייני כח אדם בחברה.

למשל בכל הנוגע לתפקיד העורך הראשי, עושה רושם שאיריס אלוביץ' היתה מעורבת בכל מהלך. למשל הרעיון למנות את ערן טיפנבורן כעורך ראשי.

התובעת יהודית תירוש מתחילה להוציא קטעים מההקלטות וההודעות בין הצדדים, פונה אל ישועה ואומרת: "איריס אומרת לך: בדקנו את זה וביבי אמר "לא". מה ידוע לך?"

ישועה מסביר מיד. "היינו צריכים לאשר מינוי של ערן טיפנברון לתפקיד, היא אומרת ששאול אמר שהוא הבין מביבי לא להביא אותו", הוא אומר. "מישהו אמר לך לא להביא אותו", מתעקשת עו"ד תירוש.

"איריס. אולי שיחה עם שאול", מתלבט ישועה, "לא בטוח". פרקליטי ההגנה קופצים על הגמגום ומתנגדים לתשובה ולעדות. התנגדותם נדחתה.

תירוש לא מרפה. "איריס אומרת לך 'אתה מנקה עיתונאים פרובלמטיים', מה אתה מבין כשהיא מדברת איתך על זה", היא שואלת את ישועה.

"אלו אנשים שקיבלו כרטיס אדום מראש הממשלה או רעייתו, שכתבו משהו או שלילי או שהובן כשלילי והם צריכים לצאת, להיפסל", הוא משיב, "זה שיח מרצה שלי איתה. ברמה העיתונאי הפרובלמטי הוא עיתונאי הכי חזק. מי זה עיתונאי טוב? עיתונאים טובים כותבים מה שהם רוצים, בזה הם הופכים לפרובלמטיים".

גם בנושא מינוי אבירם אלעד לתפקיד העורך הראשי היה לאלוביץ' הרבה מה לומר, בטח שמיד עם מינויו התפוצצה פרשת הצוללות.

"באותה תקופה יש נתק בין רה"מ ורעייתו לבין בני הזוג אלוביץ', זה נובע מהבאת אבירם אלעד והודעת עיתונות שיצאה", מספר ישועה, "הדיבור ביניהם נותק, השיחה כולה נעשית בהקשר של לא לפרסם ידיעה בעקבות תחקיר של אמנון אברמוביץ' כדי להקל על החזרת הדיבור איתם".

במהלך הדיון הושמעה הקלטה נוספת של איריס אלוביץ', ובה היא נשמעת מבקשת להעלות תגובה לתחקיר ג'יימס פאקר-יאיר נתניהו של רביב דרוקר בערוץ 10, מבלי שעלתה כתבה על התחקיר עצמו. "נשבעת לך", היא נשמעת אומרת בהקלטה, "הם צרחו עליי". פרקליטתה של אלוביץ' מתנגדת להקלטה וטוענת כי היא מופסקת לפני שהלקוחה שלה אומרת שהיא רוצה כותרת אובייקטיבית.
הפרשנות של ישועה להקלטה הזאת היתה חדה וברורה. "הם זה ראש הממשלה ורעייתו. מה שרוצים ממני פה, מדובר על תחקיר ג'יימס פאקר ויאיר נתניהו. נהייתה רוטינה שאם יש תחקיר על רה"מ שלא מפרסמים ידיעה על התחקיר. ואז נוצר אבסורד נוסף, שמפרסמים תגובה ולא מפרסמים על הידיעה עצמה".

ישועה סיפר: "אני מיואש מכל התהליך הזה שבו אני בעצם צריך לעבור שורה שורה ולנהל שיחה עם מי שהיא לא הבוסית הפורמלית שלי ולרצות אותה ולסרס את כל התהליך שאנחנו עושים".
"מי בוואלה תפקידו לתת הנחיות מהסוג הזה", שואלת תירש, וישועה משיב:: "עורך ראשי".

לאן נעלם שאול אלוביץ'? אל תדאגו לו, גם ליום השביעי בעדות שמו הופיע, ובגדול. למשל דיברו על היחסים שלו עם מנכ"ל משרד התקשורת, האיש שחתם בסופו של דבר על האישור למכירת מניות יס לבזק.

"אני מוכן לשרוף חזרה, אני מוכרח לתקן", מקריאה עו"ד תירוש הודעה שנשלחה אל ישועה מאלוביץ'. "מומו מצלצל אלי מבקש עזרה… איך ניר (חפץ) שרף אותו… לכן זה כל כך חשוב עכשיו שתהיה חזרה לדיבור…", היא מסיימת ומבקשת מישועה הסברים.

"מי ששרף את מומו פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, זה ניר חפץ, שרף אותו אצל הבוסים שלו, אצל רה"מ", עונה העד, "ושאול אומר "חייב לשרוף חזרה", כלומר רוצה להשאיר את מומו במעמד חזק אצל ראש הממשלה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות