כללי

איזה עיתונים קוראים הח"כים ומדוע חלקם נזקקו לייעוץ משפטי?

אביגדור ליברמן בכנסת. כמה עיתונים הוא קורא בבוקר?

כמה כסף הוציאו נבחרי הציבור שלנו על ייעוץ משפטי, מי היו עורכי הדין איתם הם נועצו, ואיזה עיתונאים מונחים כל בוקר על שולחנם?

נתונים שהגיעו לידי זצ מהתנועה לחופש המידע מעניקים מענה לשאלות אלו. מדובר בהוצאות שנכללות בסעיף "הקשר עם הבחור" במסגרתו עומדים לרשותו של כל חבר כנסת 95 אלף ש"ח בשנה.

את הסכום הגבוה ביותר בעבור שירותי ייעוץ משפטי הוציא ח"כ בדימוס אילן גילאון (מרצ). מדובר בסכום של 14,778 שקלים ששולמו לעו"ד גלעד ברנע בעבור עתירה לבג"ץ בה דרש גילאון לחייב את הממשלה לפתוח בהליכים להעלאת קצבת הנכות, לאחר שקצבאות הנכים לא הועלו בראשית שנת 2020 ולממשלה לא הוגש מתווה להעלאתן. גילאון כבר לא בכנסת וגם לא ממש ברור אם מדובר בקשר עם הבוחר, אבל נכון לעכשיו לא נערך דיון בעתירה.

יו"ר הכנסת לשעבר ושר הבריאות בהווה ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) נעזר במשרד עו"ד לוטי ושות' בתביעה שהגישה נגדו סוכנות הצילום פלאש 90, בגין שימוש ללא זכויות יוצרים בתמונות. בעבור השירות הזה שילם אדלשטיין 2,965 שקלים חדשים.

חברי הכנסת: ניצן הורוביץ (מרצ), איציק שמולי (העבודה), איתן גינזבורג (כחול לבן), יוראי להב הרצנו (יש עתיד), שילמו כל אחד 468 שקלים לעו"ד דפנה הולץ לכנר לכתיבת העתירה לבג"צ שעסקה בפסילתו של רה"מ נתניהו לקבל את המנדט עקב כך שהוגש נגדו כתב אישום. רק נזכיר שגינזצבורג ושמולי נכנסו בשלב מאוחר יותר אל אותה הממשלה שהם עתרו

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) שילם 3,000 שקלים חדשים למשרד עו"ד קלעי, רוזן ושות' בעבור ייעוץ משפטי. חברת הכנסת לשעבר מאי גולן (הליכוד) שילמה סכום של 3,500 שקלים לעו"ד אהוד גבאי, גם היא בעבור ייעוץ משפטי.

עיתונים

בימים בהם העדויות בתיק 4,000 נשמעות בבית המשפט המחוזי בירושלים ומהם עולה כי הקשר בין אתר החדשות וואלה למשפחת נתניהו נגע לדרך הסיקור באתר וליחסי פוליטיקאים עיתונאים ומוציאים לאור, מעניין לראות איזה עיתונים חברי הכנסת קוראים.

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) קורא את העיתונים: ישראל היום, הארץ ומקור ראשון. גם נפתלי בנט (ימינה) קורא מקור ראשון.

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), עפר שלח, איציק שמולי (העבודה), ניצן הורוביץ (מרצ), אורנה בַּרְבִּיבַאי (יש עתיד), קוראים הארץ. ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) קורא מעריב.

על העיתון ידיעות אחרונות שהמו"ל שלו, נוני מוזס, עומד לדין בתיק 2000 בשל היחסים שהוא ניהל עם רה"מ נתניהו בנוגע לסיקור בעיתון מנויים חברי הכנסת: מיכאל ביטון (כחול לבן), עופר כסיף (הרשימה המשותפת), תמי זנדברג (מרצ), יצחק כהן (ש"ס), מיקי לוי (יש עתיד), מרב מיכאלי (העבודה) ועופר .

ואילו את עיתון ישראל היום מקבלים ללשכתם חברי הכנסת הבאים: חיים כץ, מיקי זוהר, אופיר סופר (הליכוד) משה גפני (יהדות התורה), מיקי לוי (יש עתיד).

 

עו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע ומנחה הקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל מסר: "פרסום יזום של התקשרויות חברי וחברות הכנסת ברמת הספק וכן מטרת ההתקשרות הוא סטנדרט שאליו יש לשאוף. זהו הסטדרנט שבו פועלים משרדי הממשלה כיום, ואין כל הצדקה שחברי וחברות הכנסת ינהגו באופן שונה. תקציב קשר עם הבוחר נועד, בסופו של יום, לסייע לחברי ולחברות הכנסת להתחבר לקהלי היעד שלהם, ולציבור עצמו ישנה הזכות לבחון את האופן שבו הם הוציאו את הסכומים הללו, וללמוד מכך על פעולותיהם של נבחרי הציבור. ראוי כי בעתיד פרסום מלא מעין זה יפורסם באופן יזום, מבלי שתידרש כל בקשה מצד גורם זה או אחר".

בקשת המידע הנוכחית הוגשה על-ידי הסטודנט אופיר פרץ מהקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות