כללי

ח"כ כסיף יגיש תלונה במח"ש: "שמפקד מחוז ירושלים לא יהיה מעורב"

"אנו דורשים שהיועץ המשפטי לממשלה יפקח על חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בנושא תקיפת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בשיח ג'ארח במזרח העיר ירושלים ביום שישי האחרון, ושמפקד מחוז ירושלים לא יהיה מעורב בחקירת האירוע. חשוב לי לציין שעד כה לא פורסמו תצלומי הגוף מהמצלמות שיש על השוטרים לפי חוק, איפה זה למה מסתירים? כך אמר היום (א') עו"ד דניאל חקלאי, עורך דינו של ח"כ כסיף, בעקבות האירועים בסוף השבוע במזרח ירושלים.

ח"כ כסיף השתתף ביום שישי האחרון בהפגנה במזרח ירושלים במחאה על פינוי משפחות פלסטיניות. התקרית האלימה אירעה לאחר שכסיף סירב להתפנות, ואז בתגובה היכו השוטרים את חבר הכנסת מהרשימה המשותפת והדפו אותו לקרקע. במשטרה טוענים כי כסיף היכה את אחד השוטרים וזה הגיב לתקיפתו, טענה שכמובן מוכחשת בתוקף ע"י סנגורו וגם על ידי הסרטונים שפורסמו מהאירוע. "בהתחלה המשטרה טענה שכסיף נתן אגרוף לשוטר, הגרסה החדשה מפי המשטרה היא שהוא נתן בעיטה לשוטר", מוסיף חקלאי, "זוהי גרסת כזב מוחלטת. הן כסיף והן העדים הרבים במקום מכחישים זאת".

חקלאי הוסיף ואמר כי הוא מתכוון להגיש הערב בשעה 19:00 ביחד עם ח"כ כסיף תלונה רשמית במשרדי מח"ש בירושלים. "הסיבה לכך שאנו דורשים שהיועמ"ש יהיה מעורב בחקירה היא גם כי לצערנו מח"ש לא תמיד פועלת בצורה טובה וגם כי מדובר בחבר כנסת". הוא הוסיף כי הדרישה למדר את מפקד המחוז נוגעת לפרסומים השונים לפיהם הוא מגבה את השוטר.

לגבי הבקשה כי מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן לא יהיה מעורב בחקירה, הדגיש עוד" חקלאי כי "אין משהו אישי נגד תורג'מן שרק נכנס לתפקיד, ובכלל יש במחוז אנשים טובים וראויים, אך בעבר היו מקרים של אלימות קשה מצידה של המשטרה נגד מפגינים, גם מימין וגם משמאל. מדובר במקרים שבהם ייצגתי לקוחות מול המשטרה ואני יכול להגיד לך שמשטרת המחוז טייחה את האלימות ולכן אנחנו לא רוצים שמפקד מחוז ירושלים יהיה מעורב בחקירה. בנוסף תישקל הגשת תביעה אזרחית נגד המשטרה".

מח"ש פתחה בבדיקה והשוטר המכה אף הגיע הבוקר למשרדיה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך מחאה שנערכה בשכונת שייח ג'ראח, ולאחר שמשתתפיה החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה ניתנה הוראה על פיזורה, המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו תוך כדי מעצרו. השוטרים נאלצו להשתמש בכח על מנת לעצור את התוקף וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק. חשוב לציין, האירוע נחקר בימים אלו במחלקה לחקירת שוטרים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות