כללי

ראש ה-CIA לשעבר: "מאמין בקיומם של עב"מים"

עבמים יש חיים שם בחוץ? בהחלט יתכן. כמה מראשי ה-CIA מאמינים באפשרות קיומם של עב"מים.

אם אתם מאמינים בעב"מים, חוצנים וחברים מכוכב אחר ועד היום התייחסו אליכם כקונספירטורים הזויים, שימו לב למה שאומר מי שהיה ראש ה-CIA האמריקאי (המקבילה של המוסד). ג'יימס וולסי שעמד בראש המודיעין האמריקאי בשנים 1993-95 תחת הנשיא ביל קלינטון, התראיין בערוץ היוטיוב Black Vault במטרה לקדם ספר שפירסם על המלחמה הקרה ודיבר על מספר נושאים, אך את הכותרות תפסה התייחסותו לסוגיית החיים מחוץ לכדור הארץ.

"לאורך השנים היו ארועים שונים בהם היו מעורבים אובייקטים דמויי כלי טיס, אף פעם לא ייחסתי לכך חשיבות, זה תמיד נדמה לי כמשהו רחוק ותלוש", אמר וולסי למראיין ג'ון גרינוואלד ג'וניור, "אבל היה מקרה אחד בו מטוס של חבר שלי עצר בגובה 40 אלף רגל לערך והפסיק לתפקד כמטוס נורמלי". וולסי טוען שהוא נסמך על מקור מהימן שהוא מכבד.  "היו בעבר מספיק מקרים כאלה שהתרחשו ואני סבור שמה שקורה בחודשים ובשנים האחרונות ייבחן לעומק".

מדוע כל כך קשה להוכיח את קיומם של העב"מים? וולסי טוען ש"קשה לשחזר את תנועות העב"מים מכיוון שאין לנו טכנולוגיה שתתמודד עם זה. בין היתר מדובר במהירויות שחוצות את מהירות הקול מבלי להשמיע בום על קולי"

וולסי סיפר שבעבר היה סקפטי באשר לאפשרות קיומם של עב"מים אבל שינה את יחסו לעניין. "משהו קורה והוא מפתיע, טייסים מנוסים ומטוסים חכמים". הוא הוסיף כי הוא מקווה שבני האדם יהיו ידידותיים כלפי החוצנים אם אלה יחליטו מתישהו ליצור עימנו קשר.

וולסי אינו איש המודיעין הבכיר הראשון וגם לא השני בארה"ב שמעלה את אפשרות הקיום של חיים מחוץ לכדור הארץ: ג'ון ברנן שהיה ראש ה-CIA בתקופת הנשיא אובמה, טען לפני ארבעה חודשים (דצמבר 2020) שזה יהיר להאמין שאין שום צורת חיים אחרת פרט לאלה שיש על כדור הארץ. ברנן התייחס לתופעות בלתי ניתנות להסבר, שעשויות להיות קשורות לעובדה שיש דברים נשגבים מבינתנו שאנחנו עדיין לא יכולים להבין ועשויים להעיד על מעורבות של צורת חיים אחרת.

באפריל 2020, בדיוק לפני שנה, משרד ההגנה האמריקאי פירסם הודעה שאישרה ששלושה קטעי וידאו שצולמו על ידי הצי האמריקאי בין השנים 2004-2015 הצביעו על תופעות אוויריות בלתי מזוהות.

ג'ון רטקליף שהיה ראש המוסד ב-2020-2021 טען בראיון בחודש שעבר לרשת 'פוקס ניוז' כי יש עוד הרבה תצפיות של עב"מים בידי חיל האוויר והצי האמריקאים שעדיין לא פורסמו לידיעת הציבור.

בדצמבר האחרון נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נתן לפנטגון ולסוכנויות הביון האמריקאית 180 יום כדי לסכם את כל מה שהם יודעים בסוגיית העב"מים. לפיכך ב-1 ביוני הקרוב הפנטגון צפוי לפרסם דו"ח שיכלול גם את האיומים שמציבות תופעות אוויריות לא מוסברות ויפרט האם יתכן שמדינות עוינות שולטות בעב"מים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות