כללי

בעל מוגבלויות התלונן על הטרדה מינית ופוטר

הטרדה במקום העבודה צילום אילוסטרציה

אף פעם לא קל להיות בעל מגבלות, על אחת כמה וכמה להשתלב בשוק העבודה. וסיפורו של אושר גל שפורסם לראשונה באתר "שווים" ע"י ג'וש ארונסון, ממחיש זאת.

גל, ירושלמי בן 25 המצוי על הרצף האוטיסטי, התקבל לעבודה במוקד טלפוני של קופת חולים לאומית בהר חוצבים בעירו, באמצעות חברת כוח האדם "אורטל". לטענתו, לאחר שהצטנן סבל מהטרדה בעלת אופי מיני כשאחד מהעובדים אמר לו "נדבקת מזה שאתה חוגג עם הומואים" ולאחר מכן שאל אותו על דעתו לגבי קעקועים וציין "בטח תעשה את זה באזור הברית".

גל התלונן אצל הממונה על ההטרדות המיניות במקום העבודה. למחרת, שלושה שבועות לאחר שהתחיל את עבודתו, התקשרו אליו מחברת "אורטל". להפתעתו, במקום לקבל עדכון לגבי תלונתו, התבשר כי עליו לעבור שימוע לפני פיטורים. הסיבה לפיטורים כפי שנמסרה לו היא אי עמידה ביעדים, אך גל משוכנע כי הסיבה לפיטוריו היא התלונה שהגיש נגד אותו עובד.

כשפנה גל לממונה על הטרדות מיניות במקום העבודה נמסר לו כי העובד מכחיש את האמירות שנטען שאמר. ומכיוון שמדובר במילה מול מילה, אין סיבה לקבוע כי מדובר בהטרדה מינית.

פיטוריו של גל היכו הדים, וח"כ מוסי רז מסיעת מר"צ פנה לקופת החולים לאומית בכתב וציין: "נסיבות הפיטורין מעוררות תהיה סביב מידת ההוגנות בה טופל העובד לצד חשש לפגיעה בזכויותיו, על אחת כמה וכמה, כי בסמוך לפיטוריו, הוא הגיש גם תלונה על הטרדה מינית שלכאורה עבר במקום העבודה, אך תלונתו נמחקה (…) אודה אם ייעשה בירור מדוקדק עם הצעיר, ובמידה ויתברר כי

תהליך סיום העסקתו בוצע שלא כדין, אני מבקש לבטל מהלך זה".

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "אין קשר בין התלונה לפיטורים. יש לפנות לחברה שקלטה אותו והעמידה אותו לשימוע לקבלת התייחסותה".

מ"אורטל כוח אדם" נמסר: "מבירור שערכנו בעניינו של אושר גל בעקבות פנייתכם, עולה כי הנ"ל פוטר מסיבות ענייניות של אי התאמה מקצועית. הדבר הוסבר לו בישיבת השימוע אותה הוא בחר לקיים טלפונית בליווי מלווה תעסוקתית שלו. הנ"ל היה בתקופת ניסיון בת שלושה חודשים ופוטר לאחר כשלושה שבועות. תקופת הניסיון הייתה ידועה לו מראש. באשר לעניין ההטרדה המינית, לא קיבלנו שום תלונה מהעובד בנושא הזה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות