מדיני, משפטי

בסה"כ עוד יום בהיסטוריה של ראש ממשלת ישראל

רה"מ בנימין נתניהו והנשיא ריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלב ההוכחות בתיק 4,000 ובמשפטם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג איריס ושאול אלוביץ' יחל מחר (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים.

כמה קילומטרים מהמקום שבו ייערך המשפט הכי מסוקר במדינת ישראל, במערב העיר, יחל במקביל נשיא המדינה רובי ריבלין בשלב ההתייעצויות עם הסיעות השונות על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה.

למי שלא התרגל, זה צפוי להיות סדר יומו של נתניהו בתקופה הקרובה.

הדיון במחוזי ייפתח עם נאום פתיחה של התובעת המרכזית בתיק, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית. בנאומה צפויה בן ארי להציג בפני בית המשפט מפת דרכים לגבי שלושת האישומים השונים, זאת בדומה לדברי פתיחה שנעשים בתיקים גדולים אחרים. הנאום עצמו צפוי להימשך כעשרים דקות ורה"מ נתניהו יהיה נוכח באולם בעת השמעת הנאום.

מיד לאחר הנאום, יוכל רה"מ יוכל לעזוב את האולם ואז יעלה על דוכן העדים אילן ישועה, ששימש כמנכ"ל וואלה בין השנים 2006-2019. ישועה ייחקר קודם כל על ידי הפרקליטות, והוא נחשב לעד מרכזי בתיק משום ששימש כאיש הקשר בין בעלי השליטה באתר החדשות, בני הזוג אלוביץ', לבין העורכים באתר שדאגו להסרת התוכן או קידומו בפועל..

ישועה התגלה כתרנגולת שמטילה ביצי זהב עבור חוקרי הרשות לניירות ערך, שחקרה את ענייני בזק עוד לפני פרוץ החקירות הפליליות נגד הבעלים. הוא הגיע לחקירה שגרתית ברשות, והניח על השולחן הארד דיסק עמוס בעדויות על הלחצים שהופעלו מצד אלוביץ' כדי להיטיב עם נתניהו. מכאן הדרך לחקירת משטרה וכתבי האישום בתיק 4,000 לא היתה ארוכה

מחר, עדותו של ישועה תיסוב בעיקר על הדברים שהוא מסר בחקירתו ברשות לניירות ערך, כדוגמת הלחצים והדרישות מצד בני הזוג אלוביץ' וגורמים נוספים בעניין סיקור רה"מ נתניהו ויריביו באתר החדשות.

ישועה צפוי להיחקר על ידי הפרקליטות במסגרת שישה דיונים שונים שיערכו בימים שני, שלישי ורביעי (השבוע ובשבוע הבא), מהשעה 9:00 ועד 15:30.

לאחר מכן צפויים לחקור את ישועה הסנגורים של בני הזוג אלוביץ', עו"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, וכן הסנגורים של רה"מ, עו"ד בעז בן צור ועמית חדד.

עוד לפני שיחקרו אותו, יטו הסנגורים של בני הזוג אלוביץ' ורה"מ נתניהו את אוזנם למה שישועה יגיד על דוכן העדים. מנכ"ל וואלה לשעבר נתן עדות פתוחה ולא תחת אזהרה ולכן הוא אינו חשוד בפרשה. מטרתם של הסנגורים תהיה לחדד דרך עדותו שאם ישועה אינו חשוד בפרשה זו אינדיקציה לכך שלא נעברה שום עבירה – הן על ידי בני הזוג אלוביץ' והן על ידי רה"מ.

בהנחה שהטענה הזאת לא תצלח, הסנגורים צפויים להעלות בפני בית המשפט את הטענה שמדובר באכיפה בררנית, שכן אין חולק על כך שישועה היה חלק מרכזי במנגנון שהפעיל את אתר החדשות וואלה. ואם האיש שדאג שרצונותיו של אלוביץ' ימומשו אינו חשוד בפרשה אז מדוע בני הזוג אלוביץ' ורה"מ עומדים לדין על כך לדין?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות