משפטי

שבע בום: עוד תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו

יאיר נתניהו בבית המשפט יאיר נתניהו בבית המשפט

יאיר נתניהו ממשיך להסתבך. אל שש תביעות לשון הרע שכבר הוגשו נגד בנו של רה"מ, הצטרפה היום עוד אחת – מצד ח"כ לשעבר סתיו שפיר, שדורשת פיצוי של 236 אלף שקלים בגין פרסומים מכפישים ושקריים ברשת החברתית טוויטר אשר כללו דברי בלע חמורים מעוררי שנאה לכאורה, השפלה נשית, השמצות והכפשות אשר הופנו אישית כלפיה.

שפיר דורשת מנתניהו הבן פיצוי של 236 אלף שקל, ולפי כתב התביעה שהוגש טוענת כי “השתלח בה בהתייחסות משפילה” והשתמש באמירות “חמורות אשר מקטינות, לועגות ומבזות נשים”.
התביעה של שפיר מצטרפת לסדרת תביעות שכבר הוגשו נגד נתניהו הבן בשנים האחרונות, בעקבות ציוצים ופוסטים שלו, שבמקרה הטוב ניתן להגדיר אותם כשנויים במחלוקת.

שאר התובעים שעומדים בתור כדי לגבות מנתניהו ג'וניר דמי טינוף הם דנה כשדי (חצי מיליון על הפרסום שהיתה המאהבת של גנץ), עורך וואלה אבי אלקלעי (250 אלף על שיתוף פוסט שקורא לחקור אותו בגין מעורבותו לכאורה בקנוניה להפלת רה"מ), ארגון מולד (140 אלף שקלים אחרי שכינה אותו בין היתר "אנטי ציוני" ו"מטונף", נתניהו הגיש בתגובה תביעה שכנגד), עד המדינה ניר חפץ (חצי מיליון שקלים בטענה להפרת פרטיות), עמותת חוזה חדש (מיליון שקל על ההשוואה למיליציות נאציות) ובוגרי קרן וקסנר (מיליון שקל על הפרסום שלו על כך שמדובר בכת פדופילים). הספק לא רע.
אלא שגם התביעות שהולכות ונערמות לא הטרידו יותר מדי את ילדו של רה"מ. והבוקר הוגשה כאמור גם תביעה מצדה של שפיר, שמתארת איך ביקורת שלה על אביו, גם אם לא הכי תמימה ונעימה, הובילה להתפרצות אישית מצדו של נתניהו.

על פי כתב התביעה, במהלך מגפת הקורונה משרד הבריאות הוציא הנחיות ריחוק חברתי באופן תכוף בהתאם למצב ששיאו היה בערב חג הפסח אשתקד. על האזרחים, כזכור, נאסר באותה תקופה לצאת מישוב מגוריהם.

למרות תקנות שעת החירום, ראש ממשלת ישראל העלה לחשבון הפייסבוק שלו תמונה ובה רואים כי חגג את ערב פסח בחיק משפחתו, ביחד עם בנו אשר לא גר עמו. לאור כך, העלתה שפיר ציוץ לטוויטר ובו שיתפה את אכזבתה מהתנהלות זו.

בתביעה מציינת שפיר כי מבין בליל העלבונות והשקרים שבפרסומיו של נתניהו, יש שניים, אשר מחייבים סעד משפטי. בפרסום הראשון כתב נתניהו: “את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט”.

באשר לציוץ הזה טענה שפיר כי מדובר בניסיון לפגוע בה ולהשפילה תוך שימוש במינה ומיניותה. “כך, הנתבע משתלח בתובעת באמצעות התייחסות משפילה מסוג המופנה לנשים ועוסקות במראה חיצוני ובהיותה רווקה. מדובר באמירות חמורות אשר מקטינות, לועגות ומבזות נשים”, נכתב בכתב התביעה.

“אמירותיו אלה של הנתבע, מביעות לעג וגועל כלפי התובעת וכוללים ביטויים אשר מהווים הטרדה של ממש. בגין אלה, יתבקש בית המשפט להורות לנתבע לפצות את התובעת”, מסכמת שפיר בתביעתה.

אגב, עם התביעה החדשה, סך סכום הפיצויים שנתעבים מיאיר נתניהו עלה וטיפס ל-3.37 מיליון שקלים. נשתדל להמשיך לעקוב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות