מדיני

מנהל ביה"ס הריאלי בחיפה זומן לשימוע לאחר שהזמין את "בצלם" לכנס

שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל המשרד עמית אדרי שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל המשרד עמית אדרי

מנהל בית הספר הריאלי בחיפה, מנדי רבינוביץ", הוזמן לשימוע לפני פיטורים במשרד החינוך, לאחר שהתעלם מהוראות המשרד וסרב לבטל כנס בבית ספרו "בנושא "שליטה צבאית ביהודה ושומרון ושמירה על זכויות אדם – הילכו ביחד?", שבו השתתף ביום שני השבוע גם מנכ"ל ארגון "בצלם".

במסמך ארוך, לאחר סעיפים רבים מחוק החינוך הממלכתי והחלטות של השר הנוכחי, יואב גלנט, ומנכ"ל משרדו, מגיעים לקטע המרכזי ובו תיאור האירועים שקרו סביב הכנס שנערך השבוע בביה"ס שמנהל רבינוביץ' והובילו לשליחת הזימון לשימוע.

מכתב השימוע שנשלח לרבינוביץ'
מכתב השימוע שנשלח לרבינוביץ'

לטענת מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, שחתום על הזימון, הבעייתיות בדברים שאמר מנכ"ל בצלם, חגי אלעד, כמו "משטר של עליונות יהודית על הפלסטינים מהים עד הירדן, וזו מציאות של אפרטהייד. משטר שלא נולד ביום אחד אלא התמסד לאורך הזמן" או התשובה לשאלה של תלמידה בנוגע למה שהגדירה "התבטאויות קיצוניות של 'בצלם'", שעליה השיב אלעד כי מבחינתו "קיצוניות היא המציאות המזעזעת שקיימת בשטחים. שהצבא שלנו הורג פלסטינים בשטחים וזוהי מציאות שנורמלה וזו הקיצוניות הנוראה בעיני".

לטענת מנכ"ל משרד החינוך קיום הכנס עם בצלם למרות מכתב מפורש של מנהל מחוז צפון במשרד החינוך, דן הראל, לבטלו או לא להזמין אליו את "בצלם", – יש בהן השפעה מזיקה על התלמידים "שכן, יש בהן משום כינויה של מדינת ישראל בכינוי גנאי או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פגיעה וביזוי של חיילי צה"ל".

רבינוביץ', בן 51, עובד במערכת החינוך יותר מ-25 שנים ומנהל את החטיבה העליונה בביה"ס הריאלי מזה כעשור. מטעמו של רבינוביץ' לא נמסרה תגובה להחלטה לקרוא לו לשימוע, אך הוא אישר כי קיבל את מכתבו של מנכ"ל משרד החינוך.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות