משפטי

כתב אישום: עידן הוכמן מנתניה הפיץ תמונות עירום של ישראליות בטלגרם

עידן הוכמן ונאשמים אחרים בפרשה בעת הארכת המעצר בשנה שעברה

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד עידן הוכמן, תושב נתניה בן 23, על עבירות מין ברשת. לפי כתב האישום, הוכמן ניהל והפעיל קבוצות טלגרם שבהן הפיץ תמונות וסרטוני מין של נשים ונערות בלי ידיעתן או הסכמתן. הוכמן הוסיף, לפי האישומים נגדו, את פרטיהן של הנשים המצולמות לסרטונים ולתמונות שהפיץ, כ"הוכחה לאותנטיות" החומרים וכעדות לכך שצולמו בישראל.  הפרטים שהופצו כללו כתובות מגורים, מקומות לימוד וגם שמות מלאים ומספרי טלפון. הצילומים, לפי כתב האישום, הופצו בקבוצות שבהן עשרות אלפי משתמשים שהיו צופים בהם באופן קבוע. הנפגעות, נשים וצעירות, החלו לקבל הודעות פוגעניות והטרדות ברשת. כמה מהן הגיעו למצב נפשי קשה, לפחד לצאת מהבית ואף להתקפי חרדה.

הוכמן מואשם בהטרדה מינית, בהתנכלות ובפגיעה בפרטיות. בכתב האישום מתואר כיצד הוא נעזר בבוט אלקטרוני כדי להגדיל את מאגר התמונות והסרטונים, ולהפיץ אותם בקלות רבה יותר. הוא גם ניהל קבוצות סגורות שכדי להצטרף אליהן צריך היה לשלוח חומר פורנוגרפי למנהלים, כמעין "דמי כניסה". לפי "חוק הסרטונים", חל איסור על הפצת תמונות, סרטונים או הקלטות בעלי אופי מיני ללא הסכמת האדם המצולם או המוקלט. העונש המקסימלי שניתן לגזור בגין העבירה הוא חמש שנות מאסר ופיצוי של עד 120,000 שקלים ללא הוכחת נזק.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, אמר, עם הגשת כתב האישום: "הגשת כתב האישום מהווה צעד נוסף במאבק רשויות האכיפה נגד התופעה החמורה של הפצת תכנים מיניים של נשים וצעירות ללא הסכמתן. ההפצה פוגעת באופן אנוש בזהותן הווירטואלית של הצעירות ומשפיעה על חייהן ברשת ומחוצה לה". ויסמונסקי הוסיף כי בשנה החולפת הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נאשמים שהפיצו תכנים מיניים באמצעות הטלגרם, ופגעו במאות מתלוננות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות