מדיני

מעסיק של אישה שיצאה ממעון לנשים מוכות יקבל מענק על השארתה בעבודה

ח"כ עודד פורר ח"כ עודד פורר

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי אישרה את הצעת חוק עבודת נשים, המגבילה פיטורים של אישה ששהתה במקלט לנשים מוכות.

החוק, שהגישו ח"כ תמר זנדברג (מרצ) וח"כ קרין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) כולל את הרחבת ההגנה לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות מ-90 ימים ל-150 ימים, וכן סעיף אשר קובע תשלום מענק של 5000 שקלים למעסיק של עובדת ששהתה במקלט , שיבחר להשאירה בעבודה, גם לאחר היעדרות של 150 הימים.

המענק ישולם באמצעות הביטוח הלאומי למעסיק שהעסיק עובדת יוצאת מקלט לתקופה של שישה חודשים. ההצעה כוללת מנגנון הגשת בקשה, כולל מילוי טופס וצירוף הצהרה של העובדת על שהייתה במקלט לנשים מוכות.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב יו"ר הועדה, ח"כ עודד פורר: "רגע לפני שהכנסת מתפזרת ובתוך כל הבלגן שהיה אמש בכנסת השגנו עוד הישג משמעותי וחשוב לנשים שיצאו ממקלט לנשים מוכות ולמעסיקיהם… גם הצלחנו להגן על זכויות הנשים שעוברות סיוט מתמשך וגם שמרנו על זכויות המעסיקים במיוחד בתקופת המשבר הקשה הזה".

בשלבי החקיקה הביעו במשרד האוצר התנגדות להצעת החוק בשל התוספת התקציבית שלטענתם ההצעה מבקשת וביקשו להחזיר אותה לוועדת שרים לבחינה נוספת. חוקרי המחלקה הכלכלית במרכז המחקר והמידע של הכנסת הציגו הערכה נגדית שקבעה כי הצעת החוק אינה תקציבית כלל והסירו את המכשול.

בתגובה לדברים אמר יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "אנחנו מדברים על עלות של פחות מ-800 אלף שקל. שיבוא משרד האוצר לכנסת ויגיד שזאת הצעת חוק תקציבית זה לעשות צחוק מהכנסת. זה חוק ראוי ונכון וצריך לעבור. המדינה רק תרוויח אם היא תשלם את המענק ותעודד את הנשים הללו לחזור לשוק העבודה"

השבוע כאמור, אושר החוק פה אחד בקריאה שניה ושלישית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות