כללי

כתב אישום: שוטר הכה מפגין חרדי והגיש דו"ח כוזב

הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

אלימות שוטרים מתגלה כתופעה שחוצה מגזרים וסגנון. המחאה בבלפור הציפה את הנושא הכואב, אך מסתבר כי אין חברה שיוצאת נקייה ממפגש עם שוטרים.

התקופה הנוכחית, הדחוקה מבחינה חברתית-פוליטית, לוקחת את התופעה לקצה. וכך, כמעט כל שבוע אנחנו שומעים על אדם אחר שיצא פצוע ממפגש עם שוטר. זה קורה בבלפור, במחאות של הימין וזה קורה גם בהפגנות החרדים.

השבוע הוגש כתב אישום נגד שוטר היס"מ, עדיאל קלי, שפגע קשה במפגין חרדי, ולאחר מכן שיקר בניסיון להציל את עצמו. העימות התרחש בהפגנת החרדים בירושלים ביולי השנה, לשם הגיע השוטר כחלק מכח שתפקידו המרכזי היה להרגיע את הרוחות. המפגינים החרדים סירבו להתפנות, וחלקם אף צעקו וקיללו את השוטרים.

במהלך העימותים קרא אחד המפגינים אל השוטר: "איפה המסכה שלך? תלבש את המסכה!". בתגובה, השוטר היכה את המפגין בפניו בעזרת מכשיר הקשר, גרם לו לשטף דם פנימי וסחרחורת.

כשהאירוע הסתיים, למרבה הפלא, זומן דווקא המפגין החרדי לחקירה, והואשם כי ניסה לחטוף לשוטר את מכשיר הקשר שלו. מסתבר כי השוטר שיקר בדו"ח הפעולה והאשים את החרדי במעשה שלא קרה מעולם. אלא שקלי כנראה לא היה מספיק מתוחכם ושקר סופו להתגלות. בירור קצר העלה כי לא רק שהשוטר היכה את המפגין ופצע אותו, אלא אף שיקר לאחר מעשה והגיש דו"ח כוזב על האירוע.

כעת צריך לראות האם גם בית המשפט לא יזלזל במעשה האסור והחמור, ויעניש את קלי גם כדי ששוטרים אחרים יבינו שאלימות ושקרים צריכים להיות מחוץ למערכת.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות