כללי

דעה | בהצלחה באזרחות, דורון ידיד. לא נתגעגע

דורון ידיד ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים

צעדתי בכל ההפגנות של המחאה ב-2011. עם מגאפון, מכנסיים קצרים ופחיות בירה בתרמיל הגב, אותן חילקתי לחברים לידי. רובם משתתפים גם במחאה של היום, ונוסעים לבלפור. אני מנסה לסייע. מגיע לצמתים, לכיכר רבין, לגשרים אחר הצהריים. לבלפור, על אף הרצון, לא הגעתי ולו פעם אחת מאז החלו המחאות. הייתי מת, אבל אני מפחד.

אני נכה בשיקום. לפני שנתיים יצאתי מבי"ח רמב"ם על כיסא גלגלים אחרי ניתוח השתלת טיטניום בצוואר. היום, אחרי פיזיותירפיה קורעת, אני יכול להסתובב על הרגלים, לעלות במדרגות ונעזר במקל הליכה רק מחוץ לבית. אני מכיר את כיכר ההפגנות בבלפור. עבדתי לא רחוק, היו לי פגישות עבודה במלון המלכים, עשיתי קניות הביתה בסופר שמתחת לבית אגרון. אני יודע שהאזור נגיש גם למי שמסתייע במקל הליכה.

כבודה של לה-פמיליה בצד, מי שבאמת מפחידה אותי זו המשטרה. המשטרה של דורון ידיד. שפריץ מכת"זית אחד לראש, כאפה נלהבת מדי של יס"מניק מורעל ואני, במקרה הטוב, חוזר לכיסא הגלגלים. המשטרה בתל אביב יודעת להיות לא פחות נוקשה, אבל – והחדשות בכל סוף שבוע רק מאשררות את התחושה הזו – למשטרת מחוז ירושלים של דורון ידיד אין אלוהים.

אבל לא צריך לסמוך על התחושה האישית שלי, הקלטת שיחה של הניצב עם השר לבטחון פנים שפורסמה בכאן 11 מראה שבדרך למפכ"לות, משטרת ירושלים לא משרתת את הציבור, או את הדמוקרטיה.

לא שהיינו צריכים את ההקלטה הזו כדי להבחין בהבדלים הברורים בין משטרת ירושלים לבין פעולת המשטרה באזורים אחרים. המשטרה תמיד קשוחה נגד הנודניקים ששותים לשוטרים את השבת וצועקים ומנופפים בדגלים, אבל בירושלים המשטרה נלהבת במיוחד. מעצרים שרירותיים, קנסות מונפצים, התנהלות ברוטאלית ומעצרים בתריסרים של מפגינים, שרובם משוחררים באותו הלילה, לעתים עם החתמה על צו הרחקה, במרבית המקרים בלי לראות שופט בכלל.

המפגינים אהבו לשיר לניצב דורון ידיד "אתה לא תהיה מפכ"ל". ברגע שהתנהלותו משכה את תשומת הלב של כולם, לא רק אוחנה, זה הגיע עם תג מחיר. נדמה שעצם ההנחה שלו – כן, גם בטור הזה – כדמון המייצג את כל מה שרע בהתנהלות הפוליטית של המשטרה בחודשים האחרונים, הרסה בסופו של דבר את סיכוייו. זה דבר אחד לקדם ניצב שעושה לך נעים, זה דבר אחר לקדם מישהו שמושך כל כך הרבה אש. קצת לא הוגן, אבל כך גם האלימות שמיטב חברי חטפו מידיהם המסוקסות של שוטרי מחוז ירושלים.

את הסטמפה הסופית העניק גיא לרר, בתחקיר שפורסם בתוכניתו "הצינור" ממנו עלה, לכאורה, שניצב דורון ידיד סירב לבצע בדיקת שכרות ואף ניסה להשתיק את הפרשה. זה היה יותר מדי, ככל הנראה, אפילו עבור השר אוחנה, שהרעיון של מינוי אנשים שהם אצבע בעין דווקא קסם לו כשהיה שר המשפטים.

אני עוד מחכה לראות אם יהיה איזה שהוא שינוי בהפגנות בלפור, אליהם כל החבר'ה הולכים חוץ ממני. אבל בינתיים, אני רק רוצה לאחל לך המון הצלחה באזרחות, דורון ידיד. אתה לא תהיה מפכ"ל. איזה כיף.

מעצר מפגינים בבלפור
מעצר מפגינים בבלפור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים
ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות