משפטי

כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בילדים: "גרמה כאב, הטילה פחד, השפילה וביזתה"

כרמל מעודה, הגננת מראש העין שתועדה בשנה שעברה כשהיא מתעללת בפעוטות במשפחתון שניהלה, הורשעה היום (רביעי) בבית המשפט בהתעללות בקטינים ובתקיפת קטינים. בהכרעת דין הנפרשת על 50 עמודים פירט השופט עמי קובו מבית המשפט המחוזי בלוד את מסכת ההתעללות שהעבירה מעודה את ילדי פעוטון "בייבי לאב", בהם תינוקות בני שלושה חודשים עד פעוטות בני שלוש.

מעודה הואשמה בכך שכיסתה את ראשי הילדים בשמיכה וישבה עליהם כדי למנוע מהם תזוזה, שקשרה את ידיו של אחד הפעוטות בחוט במשך שעות, שאחזה את הפעוטות בכוח בזרועותיהם, זרקה אותם באוויר והטיחה אותם ברצפה ושהצליפה בהם באמצעות חיתולים, סטרה להם, צבטה להם ומשכה את ראשיהם אחורה עד שלא הצליחו לנשום.

בית המשפט קיבל את רוב טענות התביעה בתיק. מעודה הודתה בחלק מהאישומים נגדה, אולם כפרה באחרים וטענה כי הנראה בסרטונים אינו התעללות, אולם כמעט בכל המקרים דחה השופט את טענותיה והרשיע אותה ב-13 מתוך 18 סעיפי אישום של התעללות בקטין, וב-13 סעיפי אישום של תקיפת קטין. "כל המקרים האלה (המתוארים בכתב האישום – ח.ה.ז) מהווים סדרה ארוכה, חמורה ומתמשכת של אירועי התעללו ותקיפת קטינים", סיכם קובו את פסק הדין.

"בית המשפט קיבל חלק מטענותינו וזיכה את כרמל מחמישה סעיפי אישום", אמר עו"ד שירן ברגמן שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסניגוריה הציבורית בתגובה לפסק הדין, "בית המשפט קיבל היום את בקשתנו לקבל את חוות הדעת של גורמי הטיפול הרלוונטיים טרם הטיעונים לעונש".

הורי הילדים שבהם פגעה מעודה הודיעו כי למרות הדברים, לא יתפשרו על פחות מעונשי מאסר בפועל. נוסף על ההרשעה הפלילית, הבוקר הגישה אחת המשפחות תביעת נזיקין אזרחית נגד מעודה, בסך שני מיליון שקלים וחצי.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות