כללי

מכוניות ובתים של פעילי מחאה סומנו במדבקות "בוגדים"

מדבקת "שמאלנים בוגדים" בכניסה לביתו של מני שני מדבקת "שמאלנים בוגדים" בכניסה לביתו של מני שני

מדבקות שעליהן נכתב "שמאלנים בוגדים" הודבקו בימים האחרונים בבנייני מגורים שבהם מתגוררים פעילי מחאה נגד השחיתות השלטונית. מדבקות דומות הודבקו גם על מכוניות של המשתתפים בהפגנות, ודגלים שנתלו על המכוניות הושחתו.

"הבן שלי הגיע אלינו אתמול, ובכניסה ראה מדבקת 'שמאלנים בוגדים', כשהדבק עדיין רטוב", מספר מני שני, בן 66, שמפגין נגד השחיתות השלטונית כבר 4 שנים ונחשב לאחד ממובילי המחאה בנס ציונה. "ירדתי כדי להסיר אותה, בכל זאת, השכנים לא צריכים לסבול, ואז ראיתי שזו לא מדבקה אחת אלא חמש". שני הוסיף שלפני כמה שבועות שמו לו בתיבת הדואר מדבקות עם הקדשה אישית "למני שני", אך טוען בתוקף שאין לו שום כוונה להפסיק להפגין.

מדבקת שמאלנים בוגדים ופתק שמני שני קיבל בדואר
מדבקת שמאלנים בוגדים ופתק שמני שני קיבל בדואר

מי אשם לדעתך בכל זה?
"אני לא חושב שהחבר'ה האלה מייצגים את הליכוד, ממש לא", מדגיש שני, "אבל זו בהחלט התנהגות שמשודרת מלמעלה, מנתניהו ומצמרת המפלגה שסביבו. כמו כן אין ספק שמישהו שלח אותם, ומישהו גם מממן אותם. זה בוודאות לא מכיסם המדבקות האלה".

האם זה יגרום לך לשקול אולי להוריד פרופיל?

"זה ממש לא יעצור אותי, להיפך זה נותן לי מוטיבציה", אומר שני, "אני צבר, דור רביעי, אף אחד לא יעצור אותי. אני פה להילחם עבור הילדים שלי והנכדים שלי, שתהיה להם מדינה תקינה לחיות בה. זה המילואים שלי. הם לא מפחידים אותי כהוא זה, כלבים שנובחים לא נושכים. אני לא מתרשם מכל הדברים האלה אבל אנחנו כן שוקלים צעדים משפטיים נגד הקבוצה הזו ונגד מי שמנהיג אותם. אנחנו יודעים מי אלה בדיוק, אנחנו פוגשים אותם כל שבוע בהפגנות".

גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה כתב בטוויטר: "המליציות הפאשיסטיות של ביבי נותנות עבודה, מסמנים בתים של שמאלנים בוגדים עם מדבקות מיוחדות". בסדרת ציוצים שהקדיש לעניין כתב בן יצחק: "המשטרה מתייחסת בזלזול לתלונות שהוגשו על הסתה. קרוב הרגע שנאלץ לאתגר אותם עם שלט 'שוטרים בוגדים' לראות אם זה מחליק להם בסבבה בגרון. משטרת ישראל מפקירה את פעילי המחאה ועוצמת עין מפעילות בלתי חוקית של פעילי ימין".

באחד המקרים, תיאר בן יצחק, המשטרה לא טיפלה בעבריינים גם כשלכאורה השוטרים קיבלו את כל הפרטים המזהים שלהם. "לפני כמה שבועות הם (קבוצת פעילי הימין ל.ב.ש) עקבו אחר תושב נס ציונה […] הדביקו לו מדבקות 'שמאלנים בוגדים' על הרכב ושברו את הדגלים. משטרת ישראל התקשתה לאתר את המבצעים אבל מכיוון שהפעיל המרכזי תיעד את עצמו בטיק-טוק, העברנו למשטרת רחובות את פרטיו. בהתחלה הם אמרו שהם לא מוצאים אותו", המשיך בן יצחק, "נו טוב, קשה, העברנו להם רק שם פרטי שם משפחה מספר טלפון ויישוב מגורים… אבל בסוף הם הצליחו במשימה הקשה. האם הם טיפלו בעניין ברצינות הראויה? ברור שלא. פעילי הימין הביביסטים ממשיכים להשתולל בחסות עצימת העין של משטרת ישראל".

תגובת המשטרה לא התקבלה עד לפרסום הכתבה. התגובה תפורסם כשתתקבל.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות