כללי

הפגנת חרדים אלימה בירושלים. אתר הרכבת הוצת

הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

כ-4,000 חרדים התאספו אמש (שני) בצומת בר אילן בירושלים, במטרה למחות על תוואי הרכבת הקלה שצפוי לעבור בשכונות החרדיות בעיר. המפגינים הבעירו פחים, צמיגים וחסמו את הצומת. 25 מפגינים נעצרו לאחר עימותים שהתפתחו במקום, כשעל חלקם נתפסו אולרים ואלות.

ברחוב בר אילן צפוי לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה המוקם בימים אלה. התושבים החרדים חוששים כי בעקבות הרכבת יכנסו לשכונה אנשים בלבוש לא צנוע.

כמה מהמפגינים הציתו את אתר עבודות הרכבת והשחיתו את הציוד בו. חלק מהמפגינים כינו את השוטרים "נאצים", והטיחו הערות גזעניות בשוטר ממוצא אתיופי. בנוסף, ירקו על שוטרת וצעקו לה "שיקסע".

הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
הפגנת חרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה


המשטרה מסרה כי "במהלך מחאה בצומת בר אילן בירושלים, החלו המפגינים להפר את הסדר תוך יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה, הבערת פחים וציוד מכני הנדסי באתר בנייה, גרמו נזק לכמה רמזורים, לניידות משטרה וכן חסמו את הרחובות הסמוכים עם הפחים. כתוצאה מיידוי אבנים ובקבוק זכוכית נפצעו שישה שוטרים, שניים מהם פונו להמשך טיפול רפואי. במהלך המחאה האלימה נעצרו על ידי המשטרה 25 חשודים בגין הפרות הסדר, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרבות הצתת פחים והם הועברו לחקירה במשטרה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות