משפטי

שופטים בודדים מצד שמאל

בין השופטים החדשים שהתמנו אמש, יש גם מעט מינויים מפתיעים. הבאנו אליכם שני מהשופטים שנתניהו פחות יאהב.
השופט עבאס עאסי מונה לשופט מחוזי בירושלים. אחד המינויים השנויים במחלוקת מצד הליכוד. שופט שבעבר דחה את תביעתה של מירי רגב נגד ערוץ 10. לטענת הימין, עאסי פוסק באופן גורף נגד מתיישבים יהודים, ובעד ערבים. כך לטענתם בשנת 2013, אז דחה השופט עאסי תביעה של מתיישב יהודי נגד המשטרה, שדרשה ממנו למסור טביעות אצבע בשבת. השופט עאסי חייב את המתיישב היהודי התובע בהוצאות המשפט. תביעה נוספת שלטענת הימין מעידה על הטיית השופט, היא תביעתו של תושב חאן יונס שנפגע מאש צה"ל בעודו במונית – ללא סיבה. בתחילה התביעה נמחקה, אך לאחר חמש שנים הגיש את התביעה שוב, ולמרות טענות הימין כי התביעה התיישנה – לא קיבל עאסי את בקשת המדינה, קיבל את התביעה וחייב את המדינה בפיצויים.
עוד מראש היה ידוע כי תהיה בעיה לשרה מירי רגב להשתתף בדיון על מינויו, בעקבות פסיקתו נגדה. היעומ"ש מנדלבליט סמר לה את חוות דעתו לפני הדיון, לפיה השתתפותה בדיון בעייתית בעקבות ניגוד עניינים.
המינוי השני השנוי במחלוקת הוא של הרשם הבכיר במחוז צפון, מרט דורפמן. כעורך דין, דורפמן נאבק פעמים רבות לטובת עובדים זרים ומהגרים. כך לדוגמא במקרה של אזרחית אוקראינה שהתחתנה עם גבר ישראלי, גרה כאן למעלה מעשר שנים, ועם מותו נלקח מעמדה בארץ. דורפמן הגיש ערעור על החלטת רשות האוכלוסין וההגירה, ובעקבות כך ניתנה לאישה אשרת תושבת עראית, כך יכולה היתה להישאר בארץ גם לאחר מות בעלה. בערר שהוגש על ידי האישה, היא טוענת כי היא התרגלה לחיים בארץ, יש לה חברים כאן, התנדבות קבועה בבית החולים, נכסים וקצבת פנסיה של בעלה שנפטר. "נראה, כי העוררת התערתה היטב בחברה הישראלית, ויצרה לעצמה מרקם חיים בישראל" נכתב בפסק הדין. פסק דין נוסף שנוי במחלוקת בו היה מעורב דורפמן, הוא אישור כניסתה של פעילת BDS לישראל, לאחר שהמדינה החליטה למנוע את כניסתה, כל זאת לפני שהיה חוק מוסדר בנושא. דורפמן קבע כי לא ניתן להחיל את החוק האוסר על כניסת פעילי BDS באופן רטרואקטיבי, וכך ביטל את איסור הכניסה. באתר "מידה" התפרסמה בשנה שעברה כתבה נגד דורפמן והפסיקות שלו, בטענה של ניגוד עניינים. זאת מכיוון שדורפמן עצמו נשא אישה אזרחית רוסיה. מבית המשפט מגיבים, כי דורפמן עדכן את הממונים עליו במצבו עוד בתחילת הדרך, וכי הדברים נעשו מתוך שקיפות.
אבי ניסקורן, שר המשפטים, כתב בחשבון הטוויטר בסיום הדיונים: "מינינו עד כה כמאה שופטות, שופטים ורשמים מצוינים. רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו. נמשיך לפעול ללא משוא פנים למינוי שופטים, על פי קריטריונים מקצועיים. לא אתן לאף שיקול זר להיכנס למרחב הזה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות