משפטי

הורשע קצין משטרה שהטריד את גרושתו במסרי ווטסאפ בוטים

ווטסאפ pexels-photo אילוסטרציה pexels-photo

קצין משטרה הורשע בהטרדת גרושתו באמצעות שליחת מסרונים בוטים. "מהנאשם, קצין משטרה ואחראי על טיפול בתחום בעלי מוגבלויות במשטרת ישראל, ניתן היה לצפות לסטנדרט התנהגות מוסרי וערכי גבוה, אלא שהתנהלותו בתיק שלפניי, מלמדת על ההיפך הגמור", כך כתבה שופטת בית משפט השלום בנתניה, מרב גרינברג.

על פי כתב האישום הקצין, בדרגת רפ"ק, היה נשוי למתלוננת במשך 16 שנים. לאחר שהתגרשו והוא אף נישא בשנית, חשד כי המתלוננת מנהלת קשר רומנטי עם אחר, ובמשך ארבעה חודשים שלח לה מאות הודעות מטרידות ומיניות.

"הנאשם שעזב את הבית ותוך זמן קצר נישא לאחרת, ביקש ליהנות משני העולמות", כתבה השופטת גרינברג, "מחד לחיות את חייו ללא הפרעה, ובמקביל להמשיך לשלוט בחיי המתלוננת ולמנוע ממנה להמשיך בחייה שלה". הנאשם אף הבהיר למתלוננת כי אין דין גבר כדין אישה. הגבר מיד משוחרר מכבלי משפחתו הקודמת ואילו האישה, כך עולה מדבריו, צריכה לעצור את חייה ולהמשיך להתנהל תחת השפעתו.

עוד נכתב בהכרעת הדין: "יישום המבחנים שנקבעו זו, וגם בהתאמה למבחן ההטרדה המשולב בעבירה, מעלה, כי כמותית ואיכותית, חצו מעשי הנאשם את הרף המקובל. מדובר באמירות משפילות ובוטות, הפוגעות פגיעה ממשית בכבודה של המתלוננת כאשה. בחירתו של הנאשם לנהוג כך במתלונן נעשתה למטרה אחת בלבד, והוא ביזויה והשפלתה. המקרה שלפנינו חריג בחומרתו, ולכך אוסיף את עזות המצח שהפגין הנאשם בחקירתו, כשהמשיך לכנות את המתלוננת בכינויי גנאי, לא התנצל על מעשיו או לפחות על דרך ניסוחו ולא גילה כל תובנה לחומרתם ולפגיעה הקשה במתלוננת".

השופטת הדגישה בהכרעת הדין, כי הקצין נחקר ונאשם גם בגין עבירה של הפרת הוראה חוקית. זאת מאחר ולאחר חקירתו הוטלו עליו תנאי ערובה, לרבות אי יצירת קשר עם המתלוננת, הוא חיכה ארבעה ימים ולאחר מכן, שלח לה את ההודעה הבאה: "שלום זונה, תסירי בבקשה את השם, המייל והטלפון שלי מהוט". בהכרעת הדין נכתב כי הנאשם מודה ומסביר שלא יכול היה להמתין, גם לא לנסות לפתור את הבעיה בדרך אחרת. הנאשם ידע היטב שהוא מפר הוראה חוקית, לא התאפק מלחזור ולכנות את המתלוננת בכינוי גנאי מכוער, והוכיח שלא ניתן לתת בו אמון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות