משפטי

יאיר נתניהו נעדר מדיון במשפט דיבה "בשל מחלה"

יאיר נתניהו יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90

שלב ההוכחות במשפט בין מכון "מולד" לבין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, החל הבוקר (שני) בבית המשפט השלום בתל אביב. מדובר במשפט שהחל בתביעה בגין לשון הרע והוצאת דיבה שהגיש הארגון נגד בנו של ראש הממשלה, לפני כשלוש שנים, שהמשיך בתביעה חוזרת מצד נתניהו נגד המכון. יאיר נתניהו נעדר מן הדיון, לטענת עורך דינו יוסי כהן – בשל מחלה. כזכור, גם בחודש יוני השנה לא הגיע נתניהו לדיון בתיק התביעה, ונדרש לשלם 500 שקלים הוצאות משפט.

ארגון מולד, המוגדר כמכון מחקר עצמאי ללא מטרות רווח שעוסק בסוגיות חברתיות ופוליטיות בישראל, תבע את יאיר נתניהו בשנת 2017 בעקבות פוסט שפרסם, בו כינה את המכון "ארגון אנטי-ציוני הממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל". זאת, לאחר שהמכון פרסם על בנו של ראש הממשלה פוסט תחת הכותרת "חמישה דברים שלא ידעתם על יורש העצר יאיר נתניהו", ובו נכתב כי נתניהו אינו עובד לפרנסתו וחי על חשבון משלם המיסים. בהמשך, כאמור, תבע נתניהו בחזרה את מכון "מולד".

בטיעוניהם גרסו אנשי המכון כי הפוסט שכתב יאיר נתניהו מכיל דברי שקר שמטרתם להכפישם, וכי חומרת העניין גדולה במיוחד בשל הפרופיל הציבורי של נתניהו, המביא לחשיפה רחבה ותהודה גדולה לדבריו. כל ניסיונות הפשרה שהוצעו במהלך שלוש השנים במטרה לסיים את תביעות הדיבה ההדדיות נדחו על ידי הצדדים, בהם הצעת מכון "מולד" לנתניהו שיצהירו שפעילותו נעשתה בתום לב, בתנאי שיצהיר שאנשי הארגון מחויבים לציונות ויתנצל על האמירות בדבר מקורות המימון שלו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות