כללי

אושר בקריאה טרומית: טיפול שיקומי לגברים אלימים

מיצב נגד רצח נשים. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת). החוק יקבע כי במקרה של מתן צו הגנה כנגד אדם בשל אלימות כלפי משפחתו, הוא יחויב לעבור טיפול שיקומי בהתאם לתקופה ולתוכנית שייקבעו על ידי בית המשפט.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "בשנת 1996 תוקן החוק למניעת אלימות במשפחה, ונוספה לו האפשרות שבית המשפט יהיה רשאי להורות לאדם שהורשע באלימות כלפי בני משפחתו, לעבור טיפול שיקומי בהתאם לתקופה ולתכנית שייקבעו על ידי בית המשפט". ב-22 השנים שחלפו מאז התיקון, הופנו רק עשרות בודדות של גברים אלימים לטיפול. הניסיון של רשויות המדינה והגורמים הטיפוליים מעיד על כך שטיפול רגשי לגברים אלימים לרוב מוכיח את עצמו כיעיל במניעת המשך האלימות.

״אחרי יום של מאבק, אני שמחה שהממשלה התעשתה והתגייסה להצלת חיי נשים. גברים מטופלים הם מסוכנים פחות", אמרה ח״כ עאידה תומא-סלימאן לאחר ההצבעה, "הטיפול מציל חיים. חשיבות החקיקה היא שעכשיו השופטים יהיו מוכרחים לבחון את האפשרות של טיפול. לא כאופציה – אלא כרכיב מהותי מההגנה על האישה. עכשיו צריך לוודא שהצעת החוק לא תתקע כאן ותהפוך לחוק בהקדם״.

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב כי הממשלה תומכת בקריאה הטרומית אך הליך החקיקה תלוי במציאת מקור תקציבי להצעה. 36 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות