כללי

מפגינה צעירה השליכה כף על פעיל ימין שירק עליה – ובילתה לילה במעצר

היורק-מהווידאו-של-עמרי-מניב פעיל הימין שירק על המפגינה. מתוך הווידאו

המשטרה עצרה בשני בלילה תושבת חיפה בחשד שתקפה פעיל ימין בהפגנה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבת. בית המשפט שחרר את המפגינה ללא תנאים מגבילים, תוך קביעה: "הגיבה לפרובוקציה", חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרה בחמישה ימים. פעיל הימין נעצר גם הוא, ושוחרר בתנאי שלא ייצור קשר עם המפגינה, ויתרחק מהפגנות למשך שבועיים.

המפגינה, בת 23, נעצרה בחשד שהשליכה חפץ לעבר הפעיל שירק עליה וגרמה לנזק לטלפון נייד של מפגינה אחרת. בית המשפט הורה לשחררה, שכן המפגינה "הגיבה לפרובוקציה מצד מפגינים שעמדו בהפגנה נגדית". כמו כן, קבע בית המשפט כי לא נשקפת מסוכנות כלשהי מהמפגינה וכי שחרורה לא ישבש את פעולות החקירה שנפתחה במשטרה.

בהפגנה בשבת בשכונת בת גלים בחיפה לא הייתה נוכחות של כוחות המשטרה. הצעירה, לטענתה, פעלה מתוך פחד. "זה לא בסדר לנהוג באלימות, אבל איבדתי את העשתונות. כשיורקים לך על הפרצוף, זה מה שגרם לי לנהוג ככה". מפגינים אחרים שנכחו במקום סיפרו כי הזמינו משטרה, לאור התנהגותם של פעילי הימין בהפגנה הנגדית.

המפגינה מספרת: "הגיע לכיווני בחור עם מסיכה צהובה, שהתגרה בנו, ובעצם הצית את המהומה למרות שביקשנו שיתרחק אחורה. אז הגיע בחור עם ילד על הידיים, ואמר אני ארסק לך את הראש, אני אשבור לך כל העצמות בגוף. אמרתי לו אני רוצה לראות אותך עושה את זה, ואז מאחוריו הגיע בחור צעיר יותר וירק לי בפנים".

"מרוב תסכול זרקתי לכיוונו כף שהבאתי ככלי להרעשה בהפגנה. אז כל החבורה של 'המפגינים הנגדיים' באו אלינו והתגודדו סביבנו. הם התחילו להרביץ לי. התכופפתי והרגשתי מכה קשה בראש, הבנתי שמישהו השליך עליי מכסה של סיר. התחלתי לאסוף את החפצים שלי, ושתי בחורות התקרבו אליי וצבטו אותי בידיים. אחת מהן נתנה לי מכה בחזה והשנייה תלשה לי שערות מהראש. אחת מהן אמרה אני יודעת איפה את גרה אנחנו נבוא אליך. בנוסף לזה כמה צעירים החליקו אצבע על הצוואר לסימון של שחיטה".

תגובת עורכת דינה של המפגינה, אושרת קירמה: "לא יתכן כי מי שמגנה על עצמה מפני אלו הבאים לפגוע בה, ובזכויותיה, תמצא עצמה כאחרונת העבריינים מובאת לבית משפט, עצורה. ולראיה, החלטת כבוד סגנית הנשיא הקובעת כי היא רק הגיבה לפרובוקציה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות