מדיה

תלונה למח"ש נגד קצין המשטרה שטען כי המפגינים קראו לתקוף שוטרים

זיו-שגיב סנ"צ זיו שגיב

ח"כ עופר כסיף הגיש תלונה למח"ש כנגד סגן ניצב זיו שגיב אשר אמר בשידור חי כי "קריים מיניסטר" קוראים לתקוף אזרחים ושוטרים בגז מדמיע ושוקרים חשמליים. לטענת ח"כ כסיף דבריו של סנ"צ שגיב, מהווים הסתה פרועה וחמורה והם עלולים להוביל לאלימות ואף לרצח והוא קורא לחקור ולברר האם קיבל הוראה לכך מגורם פוליטי.

במהלך ההפגנה שהתקיימה במוצאי שבת בתל אביב, התארח סגן ניצב זיו שגיב בשידור חדשות בערוץ 13, שם אמר את הדברים הבאים: "אני נכנס לפייסבוק של קריים מיניסטר: חברים יקרים, נחלק למפגינים גז מדמיע אישי ושוקרים לראשי הצוותים. במידה ומישהו מרגיש מאוים על ידי אזרחים או שוטרים ניתן להשתמש ולהשפריץ עליהם באופן חוקי. זה חד וחלק קו אדום שאסור לעבור אותו".

סנ"צ שגיב הוסיף: "נשאלתי קודם אם יש עם מי לדבר, אי אפשר לנהל משא ומתן עם אנשים שקוראים לשימוש באלימות, לא נגד שוטרים ולא נגד אף אחד. מחאות זה דבר לגיטימי, לא שימוש באלימות. זאת התפרעות ואנחנו נגיב בצורה נחרצת לאירועים האלה"

ח"כ כסיף, טען בתלונה שהגיש למחלקה לחקירות שוטרים כי על פי פרסומים שונים בהם גם הודעת המשטרה עצמה, עולה כי סנ"צ זיו שגיב שיקר במצח נחושה באומרו כי הוא קורא את הטקסט הנ"ל מעמוד הפייסבוק של "קריים מיניסטר".

"חשוב להדגיש", כך לפי תלונתו של כסיף, "כי גם במהלך השידור וגם לפני השידור אמרו אנשי הערוץ לשגיב כי ישנה הכחשה לדברים וכי ככל הנראה מדובר בזיוף, אך זה בחר במכוון לחזור על הדברים ביודעו שהוא משקר ומסית הסתה חמורה נגד המפגינים. כפי שראינו בשבועות האחרונים, הסתה שכזו מובילה לא פעם לאלימות ואף לנסיון רצח כפי שראינו באירוע הדריסה לפני כשבועיים".

כסיף הוסיף: "נשאלת השאלה מדוע בחר שגיב להגיד דברים אלו, והאם קיבל הוראה לכך מפי אישיות פוליטית? אבקש כי תפתחו בחקירה כלפי שגיב תוך חתירה להעמדתו לדין פלילי או משמעתי בגין הסתה והכפשה. אבקש גם כי תחקרו מי הורה לו להגיד את הדברים שאמר בשידור".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות