על סדר היום

אולי כשר, בטוח מסריח: כיצד אישרו לאבן סער להגיש בכאן 11

גאולה אבן עם בעלה גדעון סער גאולה אבן עם בעלה גדעון סער

האם אחת מחברות ועדת האתיקה שאישרה את המשך עבודתה של גאולה אבן-סער בחטיבת החדשות של תאגיד השידורים הציבורי כאן 11, היתה צריכה לפסול את עצמה מלדון ולהחליט בנושא, בעקבות קשריה הקרובים עם בעלה של אבן, שר המשפטים גדעון סער? כך לפחות נטען אמש בתכנית 'עכשיו 14' בערוץ 14.

לפי חשיפת התכנית, שקיבלה את יומן הפגישות של סער במסגרת חוק חופש המידע, נחשף כי דלית שטאובר, ששימשה תחתיו כמנכ"לית משרד החינוך ומשמשת באותו תפקיד כיום על אותו הכיסא תחת יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו של סער, נפגשה באופן אישי עם סער סמן קצר לפני שישבה בוועדה שהחליטה על המשך העסקתה של זוגתו.

על פי יומן הפגישות, שנחשף בעקבות בקשת חופש המידע של אמיר לוי, סער ושטאובר נפגשו בחודש אוגוסט האחרון. שטאובר, באותה תקופה, טרם חזרתה לתפקיד מנכ"ל את משרד החינוך, כיהנה כחברת וועדת האתיקה של התאגיד, המונה שלושה חברים בסך הכל: שטאובר, מנחם בן ששון ודוד אלכסנדר.

ועדת האתיקה של מועצת התאגיד התכנסה בתחילת חודש ספטמבר על מנת לקבל את ההחלטה בעניין, בדיוק שלושה שבועות לאחר הפגישה בין סער לשטאובר. זו היתה הישיבה השלישית של ועדה, בה הם הגיעו למסקנה כי סער-אבן יכולה להמשיך ולהגיש את המהדורה בערב שישי.

"הכורתי עם שר המשפטים היא היכרות מקצועית מהתקופה בה כיהן כשר החינוך. תפקיד רעייתו בתאגיד השידור לא עלה מעולם לא בפגישה באוגוסט ולא בשום הזדמנות אחרת", אמרה שטאובר בתגובתה לערוץ 14, "למען הסר ספק בוועדת האתיקה בה נידון עיסוקה של גב' סער אבן הצהרתי טרם הדיון על ההכרות המקצועית בינינו והיועצת המשפטית אישרה את השתתפותי בדיון". היכרות מקצועית? האם באותו המועד ציינה שטאובר שרק לפני שלושה שבועות ישבה עם בעלה של אבן-סער?

"לפני הישיבה מסרה שטאובר לחברי וועדת האתיקה את כל הפרטים אודות עבודתה המשותפת בעבר עם סער", ניסו בתאגיד ליישר קו. אבל בעניין אחד לא ממש הצליחו. יועצת משפטית שאישרה?  "השתתפותה בישיבה אושרה ע"י חברי הועדה ובראשם יו"ר הועדה, פרופ' דוד אלכסנדר", הדגישו, "החלטה המפורטת של ועדת האתיקה בעניין אבן סער מדברת בעד עצמה ואושרה כמקובל ע"י היעוץ המשפטי".

מלשכת שר המשפטים גדעון סער נמסר: "העובדה כי שר המשפטים נפגש עם גלית שטאובר בחודש אוגוסט שנה שעברה ידועה ונכללה בדיווח מטעם השר עצמו במענה לפניות בנושא יומנו על פי חוק חופש המידע. למען הסר ספק – בפגישה ביניהן לא כעל כל ענין הנוגע לעבודתה של רעית השר בתאגיד השידור הציבורי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות