על סדר היום

שח"ם ותיאטרון באר שבע חתמו על הסכם קיבוצי

נחתם הסכם קיבוצי לשחקני תיאטרון באר שבע נחתם הסכם קיבוצי לשחקני תיאטרון באר שבע

לאחר מו"מ ממושך ומורכב, שהתנהל בין הנהלת תיאטרון באר שבע לשח"ם ארגון השחקנים והשחקניות, אשר ייצג את שחקני התיאטרון, נחתם הסכם קיבוצי היסטורי המסדיר את תנאי ההעסקה שחקני בתיאטרון, מבטיח לשחקנים זכויות סוציאליות, ואף מענקי חתימה לשחקנים הפעילים בתיאטרון. ההסכם מאזן בין הדרישות שהציג שח"ם עבור שחקני התיאטרון, לבין הצרכים והיכולות של תיאטרון באר שבע.

בשנתיים האחרונות התקיימו בין הצדדים שיחות במטרה להסדיר את תנאי העסקת השחקנים ולחתום על הסכם קיבוצי חדש, שלא עודכן מאז שההסתדרות חתמה מול התיאטרון ב-1998. תוקף ההסכם החדש הינו החל מ-1.1.2022 ולמשך שלוש שנים.

ההישגים המשמעותיים לשחקנים בהסכם הינם הבטחת תנאים סוציאליים, מענק חתימה לכל השחקנים הפעילים (שכירים ועצמאיים), וכן זכאותם של כל השחקניות והשחקנים בתיאטרון להעסקה ישירה כשכירים בתיאטרון.
שמוליק יפרח, מנכ"ל תיאטרון באר שבע מסר: "במשך שנים פעלתי להגעה להסכם כאשר רווחתם של שחקני תיאטרון באר שבע לנגד עיניי. בתקופה האחרונה בשלו התנאים לכך, בשילוב עם ההנהגה המצוינת של שח"ם. אנו מברכים על ההסכם ומאחלים לכולנו דרך משותפת ומוצלחת".

אורן כהן, חבר ועד שחקני התיאטרון: "לאחר תקופה ארוכה ומתישה אני נרגש לומר שעשינו זאת. הגענו לשלב חתימה על חוזה קיבוצי בתיאטרון ב"ש, שיסדיר את תנאי ההעסקה לשחקנים. תיאטרון באר שבע הוא בית עבורי מזה כ-14 שנה ואני שמח שבבית שלי מבינים שחייבים לשמור על זכויות השחקן ועל מעמדו. גאה בתיאטרון באר שבע וגאה בשח"ם, גוף מקצועי שמאגד ושומר על האינטרסים שלנו".

אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות בישראל: "אני מברך את הנהלת תיאטרון באר שבע ובמיוחד את מנכ"ל התיאטרון מר שמוליק יפרח על ההסכם ההיסטורי. שמח מאוד ומברך את שחקניות ושחקני התיאטרון, שייהנו החל מהיום מתנאים הולמים, שיאפשרו להם להתפרנס בכבוד במקצוע שלהם. ההסכם מהווה צעד גדול בדרך ליציבות וביטחון תעסוקתי לשחקנים והוא בשורה עבור עתיד התרבות בנגב. פנינו קדימה- השלב הבא הוא הסכם קיבוצי בתאטרון בית לסין".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות