על סדר היום

ברדוגו מגיב לגנץ: אם היו מחברים אותו למכונת אמת היא הייתה נשרפת

יעקב ברדוגו יעקב ברדוגו

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס אתמול לראשונה (ב') לדבריו של יעקב ברדוגו כי הדחתו היא "פוליטית ופחדנית", ואמר בישיבת סיעתו: "אני מבקש להזכיר כאן לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה, שלא התראיינתי בגלצ מעל שנה. לא ביקשתי סיקור חיוב ולא אבקש זאת".

עוד הוסיף גנץ כי: "אי אפשר לקבל מצב שבו חיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה, לא במישרין ולא בעקיפין. אני גם קובע כי גל"צ צריכה לעמוד בקוד האתי שהיא עצמה קבעה כתחנה ציבורית שחוסה תחת משרד הביטחון. כשמיניתי את אלטשטיין לתפקידה אמרתי לה שאלו הציפיות שלי. בכל שאר הנושאים, דרך לוח שידורים ומינוי כתבים ושדרים אין ולא תהיה לי שום נגיעה", הוסיף גנץ וסירב להתייחס ישירות להדחת ברדוגו. "אני גם לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר כי אני עלול לכאורה להעביר מסרים פוליטיים. אני מבקש להזכיר זאת לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה. תחנה שלא התראיינתי בה מעל שנה, גם כשמצבי הפוליטי היה פחות טוב מעכשיו. לא ביקשתי סיקור חיובי ולא אבקש".

בתגובה לדברים אלו, התראיין הבוקר (ג') ברדוגו לשרון גל ב'גלי ישראל' ואמר: "בני גנץ הוא פחדן פוליטי וגם הנאום שלו אתמול היה פחדני ופוליטי". עוד הוסיף כי: "אם היו מחברים או למכונת אמת היא הייתה נשרפת – הוא הרי כבר לפני שנתיים שלח את השליחים שלו לאלקבץ, המפקד הקודם. יש השתלטות של גנץ גל"צ. זאת אומרת, הפעולות האלה נעשו עוד ועוד, ובחשו בזה מפקדי גלי צה"ל לשעבר. קיבלתי אמירות מפורשות. יועצי התקשורת שלו ישבו עם מפקדי גלי צה"ל. אנחנו יודעים שיש פה עורך ראשי לגלי צה"ל. זו התופעה שכולם מבינים אותה, יש השתלטות של אדם שהוא פחדן פוליטי. בני גנץ שיקר בגדול. מישהו דיבר איתו על שדרים?".

איתמר פליישמן, שהתראיין גם הוא לתוכנית, טען כי המינוי של מ"מ מפקדת התחנה, גלית אלטשטיין הוא מינוי פוליטי וכולם יודעים שגנץ שולט בתחנה, ולפחות היה מכבד את הציבור ולא היה מגיב כלל לפרשה. "חבל שלא היתה לו את ההגינות שלא לדבר על זה", אמר. "הרבה יותר הפריע לי שממש היה נראה שהוא נהנה אתמול מהנאום הזה".

פיטוריו של ברדוגו עוררו זעם רב בקרב חברי סיעת הליכוד, שהודיעו כי יחרימו על גלי צה"ל ולא יתראיינו לתחנה. גם אתמול, במהלך התכנסות סיעת הליכוד המשיכו לדון בנושא, כאשר חלק מחברי הסיעה תהו מה הטעם בהמשיך החרמת התחנה.

ח״כ שלמה קרעי, שהתראיין גם הוא הבוקר לגל אמר כי: "החרם צריך להימשך, בוודאי. זה לא רק חרם – זה הצורך לייתר את התחנה הזו. תחנה שפוליטיקאי הוא העורך שלה – אין טעם להאזין לה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות