פרסום ושיווק

התאוששות בענף הפרסום: עלייה של 12%

פרסומת לתפוזינה פרסומת לתפוזינה

קבוצת יפעת פרסמה את עוגת הפרסום לשנת 2021 שגדלה ב- 12%. על פי הנתונים ההוצאות על פרסום עומדת על יותר מ- 4.5 מיליארד שקל. כ- 81% מתוך סכום זה מושקע בפרסום בטלוויזיה ובדיגיטל, כאשר גוגל ופייסבוק ממשיכות ליהנות מההשקעה הגבוהה ביותר. הפרסום בקולנוע התאושש לעומת 2020, וכך גם שלטי החוצות והעיתונות המודפסות, אך אלו עדיין נמוכים ביחס לטלוויזיה ולדיגיטל.

ביפעת מסבירים כי נתוני הפרסום ל-2021 נמסרים על סמך "עבודת איסוף, ניתוח ועיבוד של נתוני ההוצאה לפרסום, מחירוני המדיה, הצלבת המידע מול גופי פרסום ומדיה ובעיקר מול מחירי אמת ששולמו בפועל על ידי מפרסמים רבים. הניתוח, המביא בחשבון סטייה של עד 4%, מציג את ההוצאה לפרסום בישראל במחירי ברוטו – הכוללים את עמלות משרדי הפרסום".

עוגת הפרסום לשנת 2021

דיגיטל

החלק הגדול של עוגת הפרסום שייך לדיגיטל, העומד על 42% עם השקעה הקרובה ל- 2 מיליארד שקלים. עיקר הכסף מושקע בפייסבוק וגוגל שמאפשרות לעסקים קטנים לפרסם בפלטפורמות שלהן. יחד עם זאת מציינים ביפעת כי: "הפרסום באינטרנט ממשיך להיות מאתגר למדידה, עקב רב מימדיותו וחוסר בדיווחים כספיים של אמצעי המדיה המובילים בו. אי לכך, בפלח זה של העוגה אנו מסתמכים גם השנה על ניטור שמבצעת חברת יפעת בקרת פרסום, על דו"חות עולמיים שמפרסמות גוגל ופייסבוק, על הערכות מושכלות שגובו בשיחות עם העוסקים בפרסום דיגיטלי, וכן עם מפרסמים שחשפו את עוגת הפרסום שלהם בדיגיטל".

טלוויזיה

הנתח של פרסום בטלוויזיה עומד על 39%, המהווים 1.8 מיליארד שקל. "הטלוויזיה התחזקה ונמצאת בשיא – הודות לעלייה בנתוני הצפייה במרבית החודשים בשנה. גם השימוש המוגבר בכלי החסויות, שלא בא על חשבון זמן האוויר – הגדיל את ההכנסות מפרסום", כך על פי דו"ח יפעת, שמציינים גם כי אירוע הספורט, ביניהם האולימפיאדה, הגדילו את ההכנסות מחסויות.

פרינט

התאוששות נרשמה בפרסום בפרינט, אך זה עדיין ממשיך להיות קטן ועומד על 5% בלבד מתוך עוגת הפרסום. ההוצאות בפרסום בעיתונים מסתכמות ב- 351 מיליון שקל.

שלטי חוצות וקולנוע

עם היציאה מהסגר הקולנוע מצליח להתאושש, עם השקעה שעלתה ב- 444%, אך עדיין עם נתח זניח של 1% מעוגת הפרסום. סך ההשקעה עומד על 50 מיליון שקלים. שלטי החוצות השתדרגו וניתן לראות יותר שילוט דיגיטלי, אך גם כאן מדובר בנתח קטן שעומד על 5%.

רדיו

כ- 6% מתוך עוגת הפרסום שייכת לרדיו, שחווה ירידה בהשקעה בפרסום, למרות שאנשים חזרו לעמוד בפקקים.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות