אנשים

מוזיאון האופנה: דרור קונטנטו מדבר על ריאליטי ומירי רגב

בפרק השני של הפודקאסט 'מוזיאון האופנה הישראלי' של גילי סיוון כהן התארח מעצב האופנה דרור קונטנטו. קונטנטו הוא דמות יוצאת דופן בנוף הישראלי השמרני לעיתים. הוא היה הראשון שדיבר על עצמו הן בלשון זכר והן בנקבה בלב הפריים טיים והפך את זה לחווייה טבעית לגמרי לא רק עבור מי שהשתתף איתו בעונה ה-11 של 'האח הגדול', אלא גם עבור הצופים בבית. הפתיחות של קונטנטו מפתיעה בעיקר בגלל העובדה שעד גיל 24 ניהל אורח חיים חרדי לחלוטין ("לא ידעתי חודשים לועזיים, השתמשתי רק בתשרי, חשוון, כסלו). מאז הפך לאחד המעצבים הבולטים בישראל, עם שמלות שעיצב לח"כ מירי רגב לפסטיבל קאן, ולשרה נתניהו; וגם: היה הראשון לעצב שמלות כלה למידות גדולות.

יש קונה עולמו בשעה אחת

בדצמבר 2020, כשהגל הראשון של הקורונה בשיאו, נכנס קונטנטו לבית האח הגדול ומיד הסתמן כמועמד בולט לזכייה. אבל אז, שבועיים לפני הגמר, נכנס לחדר האח וטיל פצצה – מיציתי, אני רוצה לפרוש. בשיחה עם גילי סיוון כהן נזכר בחוויה: "אני ממש לא מצטער על שפרשתי. יש משפט ב'פרקי אבות' שאומר "יש קונה עולמו בשעה אחת". זה כמו הסיפור עם יגאל גואטה שהלך לחתונה של אחיין גיי שלו כשהיה עוד ח"כ בש"ס ולמרות האולטימטום מהמפלגה להתנצל או להתפטר הוא אמר "אני לעולם לא אתנצל על שהלכתי לשמח את אחותי". ומאז הוא האדם האהוב ביותר במדינת ישראל. אני קלטתי שמיציתי, שתרמתי את מה שאני יכול והגעגועים הכניעו אותי", נזכר. "לא נכנסתי לאח הגדול בשביל להתפרסם. בתוך כל הטירוף של החיים שלי זה היה נראה לי מתאים, כי בשבילי להיות שלושה חודשים בלי טלפון וללכת אחרי מישהו זה מדהים – בדרך כלל אני רגיל שהולכים אחרי", סיפר קונטנטו, "האח הגדול אמר לי – אתה היחיד ששלטת בי".

מעשה במירי רגב

"חיים שלי" כך מכנה קונטנטו את שרת התרבות לשעבר. "יש את החיים לפני מירי ואחרי מירי. היא הרימה אותי לרמה של הגדולים", נזכר בשמלה השחורה שתפר עבור רגב לפסטיבל קאן.b"זו הייתה הפעם הראשונה שהסתכלו על מירי רגב לא כעל דמות פוליטית שעושה בלגאן, אלא כעל אישה יפה".

את ההשראה לשמלה קיבל קונטנטו מהשחקנית רונית אלקבץ ז"ל: "מירי התקשרה אלי, ואני בכלל הייתי בקובה עם בגד ים קטן ומנומר, ואז אמרו לי 'שרת התרבות מתקשרת אליך', קפצתי ורצתי להתלבש. השיחה הזו קרתה יומיים אחרי שרונית אלקבץ נפטרה. אני לא הכרתי אישית את רגב, אבל ידעתי שהיא אישה חזקה. כיוון שההשראה שלי לאישה חזקה תמיד הייתה אלקבץ, החלטתי לעצב לרגב שמלה בהשראתה".

מאז קונטנטו ורגב חברים קרובים: "סיסטר לנצח, שתי נשיקות במצח".

רגב לא הייתה הדמות הפוליטית השנויה במחלוקת היחידה לה עיצב. אחריה הגיעה גברת נתניהו בכבודה ובעצמה, שנסעה עם שמלה בעיצובו של קונטנטו לבית הלבן. "אני לא מתעסקת בפוליטיקה, הן גם לא מדברות איתי על פוליטיקה", סיפר לאחר שנשאל על ידי גילי סיוון כהן אם הרגיש אנטגוניזם כלפיו כי עיצב לנשים מהימין הפוליטי. "אני עד היום לא יודעת מי הנשיאים, למשל. צריך לזכור שאני עד גיל 24 הייתי חרדי. המון דברים אני עד היום לא יודע על היסטוריה שלנו ובטח שלא של העולם. היום אני משלימה המון פערים. אני רק היום לומדת אנגלית, רק בגיל 30 הוצאתי רישיון. עד גיל 24 הייתי משתמש בתשרי, חשוון, כסלו".

אין דבר כזה אישה רגילה

במקביל לתצוגות נוצצות בהן צועדות מיטב סלבריטאיות ארצנו, קונטנטו גם, ואולי בעיקר, מעצב לנשים שאינן מפורסמות. "יש משהו בלהלביש אישה מפורסמת שזה מעלה אותך לתודעה הציבורית, אבל זה לא עושה לי את זה יותר בבגד עצמו. זה טופח על האגו, נכון, אבל זה לא כזה ביג דיל. בסופו של יום הריגוש האמיתי מגיע מהכלות הלא מפורסמות", סיפר. "כשהן בוכות כי הן לא רוצות להחזיר את השמלה אחרי החתונה, והן מביאות אותה מלאה בכתמים של בקבוקי אלכוהול, סירים של קובה, מתוקים של חינה – זה מה שמרגש אותי. התחושה הזו שהאמא אומרת לי "תודה שעשית את הבת שלי כזו נסיכה" אני מתמוטטת ממנה. אלף מפורסמים לא יעשו את התחושה הזו".

קונטנטו היה גם הראשון שעיצב שמלות כלה במידות גדולות: "עניין הפלאס הגיע נטו מרגש פנימי. בשנת 2016 הגיעה אלי כלה בשם דייזי שרצתה שמלה, אבל לא היה לי שום דבר במידה שלה, כי מעולם עד אז לא נכנסה אלי כלה במידה גדולה. ואז עצרתי ואמרתי לעצמי "יא חתיכת חצוף, יש פה בחורה שרוצה ללבוש קונטנטו, מי אתה בכלל שתגיד לה לא?" ואז הבטחתי לה שאני אוציא אותה מושלמת, ועשיתי לה שמלה שנייה עלי. בזכות אותה דייזי הבטחתי לעצמי שכל שנה אני אעשה קטלוג של פלאס, ומאז עשינו כמה כאלה ואני הייתי הראשון שהצעדתי נשים גדולות על המסלול… זה שאנחנו רגילים ל-60-90-60 זה כי הפרופורציה בין 60 ל-90 היא המדויקת מבחינת אחוזים, אבל לא הנכונה והלאוו דווקא רצויה. זה גם יכול להיות 120-90-120 וזה גם יהיה מדויק. אין היום מידה שיכולה לאתגר אותי. עשיתי שמלות לנשים ששוקלות 200 קילו".

  • זאת ועוד בפרק השני של 'מוזיאון האופנה הישראלי עם גילי סיוון כהן', שזמין כבר עכשיו ביוטיוב ובספוטיפיי.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות