על סדר היום

שביתת המגן של איגוד המפיקים הסתיימה

אילוסטרציה אילוסטרציה

אמש (מוצ"ש) הודיע איגוד המפיקים כי בתום 23 ימי השבתה הם שבים לפעילות.

"עד שיסתיים המו"מ המתנהל בימים אלה עם ארגון אק"ט, הפעילות תיעשה בהתאם למסמך הבנות פנימי שיופץ בין כלל חברי וחברות איגוד המפיקים", נמסר מאיגוד המפיקים.

כזכור, במהלך חודש ינואר החליטו באיגוד המפיקים לצאת בשביתת מגן בשל, מה שלטענתם, הינו פגיעה וחבלה אלימה בימי צילום בהפקות הטלוויזיה השונות, על ידי ארגון אק”ט ובעקבות ניסיון חד צדדי לבטל הסכמים קיימים וכן, התנהלות אסורה של תיאום מחירים. איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה השבית את כלל ההפקות שעתידות להצטלם בטלוויזיה ובקולנוע, למעט הפקות שכבר נמצאו בעיצומם של ימי צילום.

במהלך השבועות האחרונים חל משבר עמוק בין איגוד המפיקים, אשר בראשו עומד אדר שפרן, אל מול ארגון אקט, ברשות איתמר אביטן. ניסיונות הידברות בין שני הצדדים, גם אלה שבתיווך של איגוד הבמאים והבמאיות לא צלחו. רק לפני מספר ימים כשכבר גובש מתווה להסדרת הסכם העבודה בין איגוד המפיקים לאקט, סעיף אחד טרף את כל הקלפים מחדש, כאשר אקט דורש מאיגוד המפיקים להכיר בזכותם של עובדי הסט להתאגד בהסתדרות.

אך נראה כי בסוף השבוע האחרון הגיעו הצדדים להבנות מסויימות ומתוך רצון להחזיר את התעשייה לפעילות מלאה הוחלט באיגוד המפיקים לסיים את השביתה.

יו"ר איגוד המפיקים, שפרן, מסר: "כפי שפעלנו לאורך כל הדרך, טובת התעשייה כולה לנגד עינינו והאחריות שלנו לפרנסת השוק כולו – מובילים אותנו. לכן, אנחנו פועלים להגיע להידברות ולמצוא פיתרונות לתעשייה כולה. עד שנסדיר את הדברים במו"מ המתקיים בימים אלה, אנו נחזור לפעול בכפוף למסמך אחיד שיישלח לכל אנשי הצוות".

איגוד המפיקים עוצר את ההפקות בשל התנהלות ארגון אק”ט

איגוד המפיקים ואקט: הסעיף בהסכם שמונע את סיום השביתה

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות