זזים

ברדוגו התפטר בשידור חי: "הדחה פוליטית"

יעקב ברדוגו יעקב ברדוגו

שעות ספורות לאחר ההחלטה להזיז את ברדוגו מתפקידו – החליטו ראשי בלוק הימין להחרים את שידורי גלי צה"ל, כצעד מחאה. בהודעה מטעם ראשי מפלגות המחנה הלאומי נכתב כי "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ, החלטנו להשעות את הראיונות בתחנה עד להודעה חדשה". הם קראו לכל מי שדוגל בחופש הביטוי להצטרף לצעד הזה: "אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".

השדרן והפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו הדהים הבוקר, כשפחות מ-24 שעות לאחר הדחתו מ"חמש בערב" בגלי צה"ל על ידי מ"מ מפקד התחנה, גלית אלטשטיין, ניצל את הרצועה השנייה שלו – "מחשבות בע"מ", ששדרה הבוקר כדי לתקוף את ראשי התחנה, להודיע על התפטרותו ולירות חצים אל עבר המערכת הפוליטית, שלטענתו עומדת מאחורי הדחתו מהרצועה באטרקטיבית.

"מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית, שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע", אמר ברדוגו בסוף דבריו, רגע לפני שנטש בזעם את האולפן. "הדחה בהוראת הממשלה", הגדיר זאת, "החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי – היא אות קלון לחופש הביטוי. הקרב על הזכות להשמיע ולהישמע – רק בראשיתו, והוא יהיה ארוך".

אתמול כאמור, הודיע אלטשטיין על שינויים ובמכתב לעובדי התחנה הסבירה כי הזזתו של ברדוגו מהרצועה של 17:00, היא "בהתאם לקו העריכתי" ובמטרה "לייצר הפרדה בין חדשות לפובליציסטיקה. המגיש שלצידו של ברדוגו, ירון וילנסקי, צפוי להישאר בהגשת התכנית החדשה שתהיה יומן חדשות שבמסגרתו תינתן במה "לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל", לדברי אלטשטיין.

לברדוגו כאמוא הוצע לשמור על התכנית שכבר יש לו, כמו גם האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בתחנה הצבאית, אך הבוקר הוא נתן תשובה מאוד ברורה מה דעתו על העניין.

הפרישה של ברדוגו מצטרפת אל מספר פוליטיקאים ממה שנקרא "בלוק הימין", כולל ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שכבר הצהירו שלא יתראיינו לתחנה. גם דמויות תקשורתיות המזוהות עם הימין ונתניהו, כמו ינון מגל, כבר הודיעו כי לא יתראיינו לגל"צ.

במכתב שהוציאה אלטשטיין לעובדי התחנה הובהר כי "התוויתי מספר עקרונות מנחים ובמסגרתם קבעתי כי אנשי גל"צ – עיתונאים ושדרים – יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי – בכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות