על סדר היום

חילופי אש בתאגיד: המועצה במסר חריף לאלדד קובלנץ

אלדד קובלנץ (צילום: רונן אקרמן), גיל עומר (צילום: רפי דלויה) אלדד קובלנץ (צילום: רונן אקרמן), גיל עומר (צילום: רפי דלויה)

בתחילת השבוע שלח מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, מכתב ליו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, התוקף את התנהלותו בחודשים האחרונים, וזאת על רקע מסקנות ועדת פרוקצ’יה ובסמוך להתכנסות המועצה שבין יתר הנושאים דנה על ההתנכלות בלשכה המשפטית וצפויה היתה לאשר או שלא לאשר את זימונה של היועצת המשפטית, עו"ד אסי קליין, לשימוע.

"מזה למעלה משנה שהינך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד. כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד, החל בעובדים, עבור דרך חברי הנהלה ועד לחברי מועצה”, נכתב במכתב מתחילת השבוע".

היום (ה') שלחו חברי מועצת התאגיד מכתב המצדד בעומר ותוקף את קובלנץ. "שני מכתבייך האחרונים (בתאריכים 6 ו-7 בפברואר 2022) שמוענו למר גיל עומר, יו"ר המועצה, והגיעו במקביל למשלוחם והגעתם אלינו, גם לתקשורת, הגדישו כל סאה. כידוע לך, החלטות המוצגות על ידך כאילו הן של מר עומר, הן של המועצה".

עוד נכתב כי: "מדובר בהחלטות שמתקבלות אחרי דיונים ראויים והצבעה. מר עומר, ממלא את תפקידו כיו"ר המועצה כראוי ומייצג את המועצה בנאמנות. אנו רואים במכתביך התקפה בוטה וחסרת כל יסוד על המועצה כולה. עוד יצוין, כי אם במשלוח מכתביך אלה אתה מתכוון להשתחרר מחובות התיקון הדחופות והחשובות שהטלנו עלייך, טעות נפלה בידייך".

"המועצה דורשת ממך למשוך את המכתבים מיידית, מכתבים הללו – בצירוף התנצלות ברורה וחד משמעית למניעת אי הבנה, אנו עומדים על כך, כי תודיע על משיכת המכתבים ותתנצל על תוכנם וסגנונם – ללא כל הסברים, הבהרות, תוספות וכיוצא בזאת. פעולה זו תבהיר שאתה אכן מנסה לשוב למסלול העשייה המוטל עלייך כמנכ"ל התאגיד ולנהל דיאלוג ראוי עם המועצה".

"עוד נוסיף כי כידוע לך המועצה ממונה על פי חוק לפקח על המנכ"ל ולא להיפך, אמנם מנכ"ל בהחלט רשאי להופיע בפני המועצה לנסות לשכנע בעמדה מסוימת בכל עניין העומד על הפרק. ואולם, אין הדבר מתקבל על הדעת ואין בכוונת המועצה להשלים עם כך שהמנכ"ל יצא קבל עם ועולם במתקפה שלוחת רסן כלפי המועצה והממונה עליו. לאחר משיכת המכתבים וההתנצלות עליהם כאמור, תשקול המועצה את המשך התנהלות בנושא".

קובלנץ לעומר: “הינך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד”

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות