אנשים

סמוך על סול: בוב אודנקירק משחזר את רגעי האימה

בוב אודנקירק. כמעט ולא הגיע לעונה האחרונה של הסדרה

סמוך על סול חוזרת בקרוב לעונה שישית ואחרונה, ולרגל חזרת הסדרה, שמהווה ספין אוף לסדרה המיתולוגית 'שובר שורות', הכוכב הגדול שמשחק את עורך הדין סול גודמן (במקור ג'ימי מקגיל), הלוא הוא השחקן זוכה פרס האמי – בוב אודנקירק, עורך ראיונות לקידום העונה.

אודנקירק בן ה-58 התראיין ל'ניו יורק טיימס' ושם הוא סיפר בפעם הראשונה לקהל הרחב פרטים על התקף הלב ממנו סבל בזמן צילומי הסדרה ביולי 2021, מה שהוביל לאשפוזו לזמן קצר עד שהשתחרר וסיפר כי הכל בסדר והוא עומד לשוב להחלמה מלאה. אודנקירק תיאר את רגעי הלחץ והחרדה כשלפתע הוא היה המום כשלא היה לו דופק והרגיש לדבריו כי הוא מתחיל להכחיל-להאפיר.

"אני יודע מאז 2018 שאני סובל מהעניין הזה של הצטברות פלאק בלב", אמר אודנקירק בראיון, "אז הלכתי לשני רופאי לב בבית החולים סדארס-סיני כדי לעשות לי בדיקות צילומים ומעקב, ושני הרופאים הביעו דעות מנוגדות ולא הסכימו לגבי הצורך לעבור הליך רפואי". אודנקירק החליט בסופו של דבר להימנע מהתערבות יזומה כמו טיפול תרופתי או ניתוח והעדיף להמתין. לטענתו, הכל היה בסדר עד שאחד מחלקי הפלאק התפרק לו בתוך הלב בזמן שהיה על סט צילומי הסדרה.

"צילמנו סצנה וכבר היינו בסוף יום צילומים עמוס, ולמזלי הטוב לא חזרתי לקרוואן שלי", תיאר אודנקירק את הרגעים המפחידים שעבר, "הלכתי לצפות במשחק בייסבול ולרכב על אופני האימון ושם נפלתי על הרצפה. ריאה אמרה שהתחלתי מיד להכחיל-להאפיר". ריאה היא ריאה סיהורן, שמככבת בסדרה לצידו בתור קים וקסלר, עורכת הדין המבריקה והאישה האצילית שהרוויחה מעריצים רבים בזכות עצמה. עוד שחקן שמככב בסדרה – פטריק פביאן, שמגלם את הדמות של הווארד המלין בעלי משרד עורכי דין בו עבד סול, שהה גם הוא בחדר בזמן קריסתו של אודנקירק. פביאן וסיהורן היו אלה שזעקו וקראו לעזרה רפואית.

 

עונת סיום עם 3 פרקי אקסטרה

אחרי דקות ארוכות מותחות ומייסרות, רוזה אסטראדה שהיתה אחראית על בריאות ובטיחות בצילומים, הגיעה לצד עוזרת הבמאי אנג'י מאייר, וביצעו פעולות החייאה באודנקירק כולל חיבורו לדפיברילטור, מכשיר שמחזיר את קצב הלב לפעילות סדירה. נתנו לו שוק חשמלי פעם אחת ופעם שניה, וניסיונות אלה הובילו לדופק לא סדיר שנעלם במהרה. "בפעם השלישית הצליחו להחזיר את הלב שלי לדופק סדיר", סיפר אודנקירק שהובהל לבית חולים פרסבייטריאן באלבקרקי, ניו מקסיקו.

למחרת בשעת בוקר מוקדמת צוות הרפואים טיפל באודנקירק והותיר תומכנים (סטנטים) בשני מקומות בליבו, במקום אותו פלאק שהתפרק. תוך שבוע, בתחילת אוגוסט, אודנקירק כבר כתב ברשתות החברתיות למעריצים שלו ושל הסדרה כי הוא מחלים בקצב מרשים וכי עבר את הרגע בו עיכל כמה החיים מופלאים ועדינים.

חודש לאחר מכן בספטמבר הוא שיתף כי הוא חזר לעבודה, כשהעלה לרשתות תמונה שלו מחדר האיפור של צילומי הסדרה. אודנקירק כתב אז לצד תמונתו: "חוזר לעבודה על סמוך על סול. כל כך שמח להיות כאן ולחיות את החיים האלה ולהיות מוקף באנשים כל כך טובים. דרך אגב זו המאפרת המקצוענית המעולה שרי מונטסנטו שהופכת אותי ללא מכוער עבור הצילומים".

העונה השישית והאחרונה של 'סמוך על סול', שעבודות ההפקה והצילומים עליה החלו לפני 11 חודשים במרץ 2021, תכלול 13 פרקים במקום 10 פרקים שהיו נהוגים בעונות קודמות. כבר פורסמו טיזרים לקראת עונת הסיום של הסדרה שצפויה לעלות לשידור בחודש הקרוב, אולם התאריך המדויק עדיין לא פורסם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות