כללי

שר התקשורת בוועדת הכלכלה:

יועז הנדל, שר התקשורת יועז הנדל, שר התקשורת

מנכ"ל איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, איתמר אביטן, פנה אל השר ואמר "זה נכון שיש 5,000 עובדי דואר אבל יש גם 6,000 יוצרים ועובדים וגם לנו יש משפחות וילדים וגף אנחנו צריכים לאכול. יש ירידה של 30-40 מיליון שקל בהשקעה בתוכן ישראלי, כשיס מעבירים את המנויים שלהם לאינטרנט בצורה מטורפת ובורחת מהרגולציה זה נזק אדיר ואין אכיפה. תתנו פלסטר או עזרה ראשונה שתעזור לנו לצלוח את השנה הנוכחית, כמו שעזרתם לקשת ורשת. בסוף היוצרים יברחו לארה"ב, העובדים יחפשו עבודה אחרת ולא תישאר תעשייה". נציג ארגון התסריטאים ליאור תמם התייחס לנושא גם כן וקרא לשר לזרז את הדברים ככל הניתן כי מתקיימת פגיעה תרבותית משמעותית בשנים האחרונות.
נציגת לובי 99, זוהר אלטמן, התייחסה לרפורמת השידורים ואמרה שהתערבות בעלי השליטה בתכנים לא הוכרעה, וביקשה לעגן בחוק מנגנוני הגנה שיבטיחו לחברות החדשות עצמאות מפני בעלי השליטה.
לקראת סוף הדיון פנה השר להשיב על השאלות שעלו, ובירך את וועדת הכלכלה שמנהלת בקרה וביקורת על משרדים ממשלתיים ומעלה נושאים שעל סדר היום. בסוגיית קליטת התקשורת, אמר השר שהם בתהליך של שכנוע והקמת אנטנות ברשויות שהתנגדו בעבר, והמשרד מתכוון לצאת בהליך מיפוי וכיסוי באמצעות ציוד מיוחד כדי למפות את הקליטה בכל רחבי הארץ. עוד הוסיף השר כי שרי התקשורת נמנעו במשך שנים מלהטיל עיצומים כספיים על החברות בשל היעדר כיסוי, ובכוונתו לשנות זאת. "כדאי שהחברות יעשו זאת בעצמן אחרת משרד התקשורת יטיל עיצומים", אמר.
באשר להשקעה ביצירה הישראלית וקידום רפורמת פולקמן אמר השר כי יש כוונה לחייב את חברות הסטרימינג להשקיע בתוכן. "הנהלת נטפליקס היו אצלי, הם טסו במיוחד, ואני מקווה שנגיע להבנות על השקעת חברות הסטרימינג בהפקות מקור", אמר. מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, העריכה כי תזכיר הצעת החוק להסדרת השידורים יפורסם במהלך הרבעון השלישי של השנה.
בנושא הטלפונים הכשרים, אמר השר: "לתקשורת החרדית יש רבדים שונים אבל יש גם תקשורת חרדית בעלת אינטרס שמייצגת עסקים. הם לא מגיעים אלי כעיתונאים אלא מגיעים כדי להציג אג'נדה ולייצג חברות ובעלי הוון. אף אחד לא מנסה להכניס תכנים למי שלא רוצה בהם, וכל אדם שירצה להתנתק מהאינטרנט כך יהיה. מה שאני מתנגד אליו זה מונופול. יש אלימות גדולה נגד חנויות במגזר החרדי וכאלה שהרגישו שלא נותנים להם תחרות, וכשיש מונופול יש סיאוב, ואני רוצה חוק וסדר בכל מקום. אם תהיה תחרות בטלפונים הכשרים האזרח החרדי יקבל יותר, ואף ילד לא ייחשף לתוכן שההורה יחליט שהוא לא ייחשף אליו".
היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר "ניכר שבשנה האחרונה יש קצב של ביצוע רפורמות עם התייחסויות לכל הבעיות וכשלי השוק בעולם התקשורת המשתנה. תחום הסלולר לא במצב טוב ובעיות הקליטה הן בכל מקום. האסטרטגיה שלכם להגביר את פריסת האנטנות נכונה אבל לא מספיקה ויש להפעיל את אכיפה וענישה כי מי שלא משלם כסף לא מתייחס ברצינות לנושא. לגבי תזכיר חוק רפורמת התכנים אנחנו מצפים שזה יעמוד בראש סדר העדיפויות שכן הנושא פוגע באזרחים וגם בעובדי התחום. חוק הדואר מונח לפנינו ונתנו לו עדיפות –אם תביאו פתרונות לסעיפים הבעייתיים תנוח נוכל לסיים את החוק במהרה. לגבי הטלפונים הכשרים, חברי כנסת דיברו מדם לבם שהדבר חשוב להם, ולגיטימי שיהיה ציבור שירצה לחסוך את זה לילדיו. ידיכם עמוסות אבל ניכר שאתם נמרצים ועובדים ואנחנו נהיה לצדכם. תביאו רפורמות טובות ותמצאו אותנו נחושים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות