דיגיטל

מדוע אינסטגרם לא משעה את חשבונו של נוכל הטינדר סיימון לבייב?

סיימון לבייב. נכון לעכשיו נהנה מאיטיות התגובה של אינסטגרם

סימון לבייב, נוכל הטינדר שהתפרסם בזכות הסרט הדוקומנטרי של נטפליקס שעלה לשידור לפני שבוע ב-2 בפברואר, עושה כותרות גדולות בכלי התקשורת המובילים בתבל. ב'דיילי מייל', ב'NBC', ב'אינסיידר', ב'וול סטריט ג'ורנאל' ובעיתונים/אתרים/ערוצים נוספים הפך לבייב לסלב, אבל בהקשר שלילי כמובן. 

בעוד בישראל כמובן הסיפורים על סימון לבייב, שנולד כשמעון חיות, התפרסמו והפכו אותו למוכר יותר מבמרבית העולם, הסרט בנטפליקס הפך אותו לשם מפוקפק בזירה הבינלאומית.

ב'אינסיידר' נכתב על התגובה המיתממת שלבייב פירסם בעמוד האינסטגרם שלו. "אם עשיתי פשע למה אתם מראיינים אותו לדוקו במקום להזמין לי משטרה שתעצור אותי?", תהה. מטעם 'אינסיידר' פנו לאינסטגרם בשאלה מדוע החשבון של חיות/לבייב לא הוסר או הוקפא ועדיין לא קיבלו תשובה. כזכור, בסדרת נטפליקס נטען כי, לפי הערכות, לבייב עקץ כ-10 מיליון דולר מנשים עימן יצא ומשפחות עבורן עבד וכי תלונות גדו הוגשו למשטרה במדינות שונות.

נוכל הטינדר
כותרת כתבה באתר רשת NBC על סימון לבייב | צילום מסך

אתר 'אינסיידר' פירסם בעבר כי עיתונאים חוקרים בפינלנד חפשו את הזהות האמיתית של לבייב כבר ב-2019 וכי הוא נעצר והורשע בגין הונאת נשים בפינלד כבר ב-2015, בנוסף להרשעתו בישראל בדצמבר 2019 כשנשפט ל-15 חודשי מאסר, מתוכם ריצה חמישה לפני שחרורו במאי 2020. לבייב הורשע בישראל בעבירות גניבה, זיוף והונאה מ-2011 ו-2017, אך נמלט.

אתר 'וראיטי' דיווח ביום שישי כי אפליקציית ההיכרויות הגדולה והמפורסמת ביותר – 'טינדר' – הודיעה כי חיות כבר אינו משתמש פעיל באפליקציה באף אחד מכינוייו, ניסיון שנועד גם למטרות תדמיתיות לשדר שהאפליקציה בטוחה. 

נוכל הטינדר
כתבה גדול שפורסמה באתר העיתון הבריטי 'דיילי מייל' על סימון לבייב | צילום מסך

ב"דיילי מייל" פורסם אתמול (יום ג') כי אפליקציות היכרויות נוספות השעו את לבייב בעקבות סדרת נטפליקס וביניהן אפליקצות מאצ' גרופ MATCH GROUP שבבעלותה גם טינדר וגם מספר אפליקציות היכרויות נוספות כגון OK CUPID, HINGE, PLENTYOFFISH, OURTIME, MEETIC, PAIRS ו-MATCH. ההודעה מדברת על השעייתו לצמיתות של נוכל הטינדר מהשירותים האלה. 

כמובן שעבור אפליקציות ההיכרויות הפרשה של סיימון לבייב והדוקו בנטפליקס עשו נזק גדול וגרמו לנשים רבות להירתע ולהיזהר מפני שימוש באפליקציות אלה, וההודעות הנחרצות האלה לפיהן "כל החשבונות השונים של לבייב חסומים ומושעים", נועדו בעיקר לנסות להרגיע את הזירה התדמיתית ולשקם את המוניטין שלהן. הרי מה מונע מלבייב היום להקים חשבון פייק מתחזה חדש? 

ועד כאן האייטם בשלמותו תוך ניסיון לא לעשות ספויילרים לקוראי הידיעה שעדיין לא צפו בסרט בנטפליקס.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות