מדיה

אקס פקטור לאירוויזיון, הסוף? – כאן יוצאים במכרז חדש

אקס פקטור אקס פקטור

כאן, תאגיד השידור הציבורי, הודיעו היום (ג') כי בשבועות הקרובים יפורסם קול קורא להגשת הצעות לשיתוף פעולה לבחירת הנציג לתחרות האירוויזיון 2023. "הקול קורא יאפשר לגופי שידור להציע פורמט לתוכנית מוזיקלית", נכתב בהודעה שמגיעה ימים ספורים לאחר גמר אקס פקטור לאירוויזיון של רשת 13, בה נבחר מיכאל בן דוד לייצג את ישראל באירוויזיון שיתקדם במאי 2022 באיטליה.

זו השנה הראשונה בה התוכנית הבוחרת את הנציג הישראלי לאירוויזיון משודרת ברשת 13, אחרי שבע שנים בה נבחרו הנציגים ב"כוכב הבא" בקשת 12.

באפריל 2021, אחרי מכרז חדש של כאן, נבחרה רשת 13 כאשר במרכז ההצעה שהגישה למכרז עמדה התוכנית אקס פקטור, אותה היה אמור להוביל סיימון קאוול, זאת לצד חבילת פרסום לתכני התאגיד. ברשת 13, כמו גם בתאגיד, תלו תקוות גדולות בתוכנית, שהיתה אמורה לסחוף את הפריים טיים. קאוול הודיע מספר חודשים מאוחר יותר כי הוא מבטל את השתתפותו בתוכנית וברשת המשיכו לבנות על שורת השופטים, שכללה את נטע ברזילי, מרגלית צנעני, אביב גפן ורן דנקר, שתביא את הרייטינג. כגודל הציפיות, כנראה גם גודל האכזבות, אקס פקטור לאירוויזיון סיימה את העונה עם נתון רייטינג ממוצע של 12.7%.

על פי סיכומי הרייטינג, אקס פקטור לאירוויזיון סיימה עם נתונים הנמוכים ב- 30% מהעונה האחרונה של הכוכב הבא (17.5%), ואף נמוכה ב 10% מהעונה הקודמת של אקס פקטור (14.1%). בעוד תוכנית הגמר רשמה הובלה של הפריים טיים עם 19.9%, מדובר בנתון גמר שנמוך ב-20% מגמר העונה האחרונה של הכוכב הבא (24.4%)

למרות שעל פי תנאי המכרז יכלו בתאגיד להמשיך את ההתקשרות עם רשת 13, הוחלט לצאת למכרז חדש כדי לבחור את הפורמט המוזיקלי בו ייבחר הנציג הבא וייתכן כי הכדור יחזור למגרש של קשת 12.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות