טורים אישיים

מנה טעימה עם תוקף קצר | ביקורת TV

מאסטר שף VIP מאסטר שף VIP

אני מודה – אני סאקרית של תוכניות ספיישל. אם כבר לעשות עונת VIP לתוכניות ראליטי מוכרות, אז כאלה של שני פרקים מקסימום, ערוכות היטב, שאף אחד לא מתבזה בהן. אז אולי אין בפרקים האלה מתח גדול (או מתח בכלל), ביקורת כנה של השופטים על המנות, ועימותים כיפים בין המתמודדים, אבל יש משהו נעים וטוב שכבר מזמן לא מוצא את מקומו בפריים טיים.

אמש (א') השתתפו בתחרות שבעה מתמודדים ממגוון תחומים. הראשונה בהם היא כמובן גברת השרה, יפעת שאשא ביטון, שהשתתפותה בפרק הבכורה הספיקה ליצור סערה עוד בטרם שידור התוכנית. אגב, יחד איתה בסערה עמד יד ביד עם סינר מביך ח"כ דוד אמסלם, שישתתף בתוכנית שתשודר הערב (ב'). זו הפעם הראשונה שהשניים ניצבים באותו צד מול הביקורת שמותחת כלפיהם, ואם ישאלו את אמסלם הוא כנראה היה מעדיף לעמוד שלוב זרוע עם ערפאת ולא עם שאשא ביטון.

מי עוד היה שם? משה פרץ, מושא הערצתו של ישראל אהרוני, שהוא בכלל מושא הערצתו של אמא של קובי אוז. קובי אוז, האיש שכבר מזמן היה צריך להגיע לפריים טיים, אבל זה שזה לא קרה עד עכשיו כנראה גם מה שראוי להערכה בו. רוסלנה רודינה, "אל תקראו לי רוסיה, אני מבשלת דגים חריפים וככה אני מראה שאני הכי ישראלית שיש". אלברט אסקולה, לא רק הבעל של אסי עזר, אבל מדבר רק על אסי עזר. ליהיא לפיד, שהגיעה לתוכנית רק בשביל שלמיכל אנסקי תהיה האופציה לומר: "היום נגלה אם יש עתיד לבישולים של ליהיא לפיד". בהמשך לפיד סיפרה שהיא חוששת מאנסקי, ובצדק – כי אם היא הייתה משתמשת בעוד רפרנס כזה אני לא בטוחה שהייתי מצליחה לא לזפזפ לערוץ אחר. וחנה לסלאו, כי לא היו אופציות מספיק טובות אחרות כדי לסגור שביעייה.

המשימה הראשונה הייתה להכין את מנת הדגל של כל אחד מהמתמודדים. אז נכון, המנות הללו לא מתקרבות למנות שמכינים בעונות הרגילות של 'מאסטר שף', אבל עדיין יש משהו מעניין בלראות את הסלבס שלנו עומדים עם סינר ומבשלים קציצות. ועדיין אני חייבת להתעכב לרגע על המנה של השרה שאשא ביטון. יש רגעים שיריבים פוליטיים מחכים להם. כאלה שבהם ח"כ/שר נופלים בלשונם, או מספקים אינפורמציה בעייתית עבורם שיכולה אחר כך לשמש את היריב. המנה של שאשא ביטון צריכה להיכנס בקטגוריה האחרונה. מה זה הדבר הנורא הזה שהיא הכינה? אם זה מה שהילדים שלה נאלצים לאכול כשאמא בבית – אולי עדיף להביא להם בתור שמרטפית את קובי אוז.

לסיכום, ברור שפורמט עדין כזה לא יכול להצליח לאורך זמן, אבל זו בדיוק הסיבה למה מדובר בספיישל של בדיוק שני פרקים, והרייטינג רק מוכיח שגם הצופה בבית מבין את זה וכנראה גם התגעגע למשהו טיפה יותר אופטימי ונקי על המסך שלו. 'מאסטר שף VIP' סגר אתמול 20% רייטינג מול 8.5% של הפורמט החדש של רשת 13, 'המסעדה הבאה'. פער חסר תקדים בין שתי תוכניות, ששתיהן מאותו הז'אנר. אז מה אפשר עוד להוסיף?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות