על סדר היום

איגוד המפיקים ואקט: הסעיף בהסכם שמונע את סיום השביתה

אילוסטרציה אילוסטרציה

המתווה להסדרת הסכם העבודה בין איגוד המפיקים לאקט כבר כמעט היה מוסכם, עד שסעיף אחד טרף את כל הקלפים מחדש.

ביום שישי האחרון התקיימה פגישה שעירה המתווה שהציגו איגוד הבמאים ושח"ם. המתווה כלל בתוכו מספר סעיפים, שהיו מוסכמים על כל הצדדים, כדוגמת, השהייה שביתת המגן באופן מיידי, חזרה לעבודה ללא כל הפרעות, ביטול תלונות הדדיות, השהיית צעדים ארגוניים, הידברות מהירה ומו"מ מחודש שידון על טבלת שכר מינימום ושעות עבודה.

היכן לא הסכימו? אקט דורשים מאיגוד המפיקים להכיר בזכותם של עובדי הסט להתאגד בהסתדרות. כאמור, אקט, הינו וועד פעולה יציג בהסתדרות מאז שנת 2011.

בפגישה שהתקיימה הסביר מנכ"ל אקט כי לפי סעיף 33 ח לחוק הסכמים קיבוציים: ״לכל עובד הזכות לפעול למען התארגנות עובדים בועד עובדים ובארגון עובדים, להיות חבר בועד עובדים ובארגון עובדים ולפעול במסגרתם״.
עוד אומר החוק כי ״הסכם קיבוצי הוא הסכם בין מעסיק, או ארגון מעבידים, לבין ארגון עובדים שנעשה והוגש לרישום לפי חוק זה, בענייני קבלת אדם לעבודה או סיום עבודתו, תנאי עבודה, יחסי עבודה, זכויות וחובות של הארגונים בעלי ההסכם, או בחלק מעניינים אלה״.

באקט טוענים כי על הסכם קיבוצי, כפי שצריך להיות, יכול לחתום רק ארגון עובדים כמו ההסתדרות, אחרת לא יהיה להסכם כל תוקף משפטי. "לצערנו, אנחנו נאלצים שוב ושוב לדון בזכותנו הדמוקרטית להתארגן בארגון עובדים ולהיות מוגנים תחת הסכם קיבוצי, וזאת הסיבה הכי חשובה להתעקשות הלא מתפשרת שלנו", אומרים באקט.

בפגישה המשותפת, עוד טרם דנו בנושאים האחרים במתווה, התמקדו הנוכחים בסעיף ההכרה בהתארגנות בהסתדרות, סעיף עליו לא הסכימו לחתום נציגי איגוד המפיקים.

"ההכרה בזכות הדמוקרטית להתאגד למעשה תסיים סופית את טענתם כי אין לנו זכות כזו, וגם תעלים סופית את האיומים כנגד כל אחד ואחת מאיתנו בנושא ההגבלים ועוד ספינים למיניהם שאינם קשורים לעולם העובדים.
כל התלונות שלהם כנגדנו לרגולטורים תמיד נדחו בגלל חברותנו בהסתדרות, ואף התלונה האחרונה שלהם לרשות להגבלים עסקיים נדחתה מאותה סיבה. ככל הנראה בגלל אותן הגנות, איגוד המפיקים לא מוכן לוותר ולא מוכן להכיר בזכויותינו. מי שרוצה הסכם מול עובדים לא פועל כך. איגוד המפיקים ואדר שפרן מוכיחים שוב את רצונם בהמשך הסכסוך ואת חוסר הרצון האמיתי שלהם בהסדרה אמיתית של תנאי העבודה שלנו, כל פעם בתירוץ אחר.
עובדי הסט הם עובדים. לא אולי, לא ליד, עובדים! את זה הבינו המוסד לביטוח הלאומי, ההסתדרות, משרד הכלכלה וכל גורם שאנחנו מדברים איתו, חוץ מאיגוד המפיקים", אומרים באקט.

באקט מצהירים שוב כי הם מוכנים לחתום על המתווה של איגוד הבמאים ושח"ם באופן מיידי, אותו מתווה הכולל גם הכרה בהתארגנות העובדים תחת ההסתדרות. לחילופין, מוסרים מאקט, הם מוכנים להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מקדימים.

מאיגוד המפיקים מבהירים כי המחלוקת היחידה בפגישה היתה ההתעקשות של מנכ"ל אקט על סוגייה, שלדבריהם, הינה: "אישית פוליטית שקשורה לבחירות בהסתדרות, שיתקיימו במאי הקרוב ולא על שעות יום צילום, בטיחות או תשלום".

לדברי יו"ר איגוד המפיקים, אדר שפרן: "הנושאים שחשובים לאנשי אקט כמו שכר ושעות, כלל לא עלו בפגישה. אנו בעד זכויות אנשי ונשות הצוות ומנהלים שיח כל השנים, מול אקט, אך אין לנו מנדט לטפל בנושא שאינו בליבת התעשייה. לצערי, מנכ"ל אקט מתגלה כאדם שלא חשובים לו אנשי אקט ותנאיהם, אלא רק ענייניו האישיים והפוליטיים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות